خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/17 - 12:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به موضع برجامی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛

شاهد استیصال و سردرگمی واشنگتن هستیم/ احیای برنامه جامع اقدام مشترک با سیاسی‌کاری نتیجه نمی‌‎دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد یک بام و دو هوای ایالات متحده در مواجه با مذاکرات هسته ای بیانگر استیصال و سردرگمی سیاست خارجی این کشور است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص موضع گیری ضدبرجامی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش برنامه‌ای برای دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد، گفت: اقدامات رسانه ای لابی صهیونیستی در طول برگزاری مذاکرات برجام همواره پیگیری شده و این مهم از در اظهارنظرهای مقامات کاخ سفید مشهود است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند اعمال فشار سیاسی و رسانه ای آمریکایی ها برای مذاکره کنندگان کشورمان مشخص است، اظهار کرد: در واقع آنها می خواهند با اعمال سیاست چماق و هویج، کشورمان را مجبور کنند به خواسته های ناحق غربی ها تن دهد.



وی با اشاره به اینکه یک بام و دو هوای ایالات متحده در مواجه با مذاکرات هسته ای بیانگر استیصال و سردرگمی سیاست خارجی این کشور است، ادامه داد: در واقع این کشور دچار تنش های سیاسی داخلی است از این رو نمی تواند به جمع بندی در رابطه با برجام برسد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: شاید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بگوید برنامه ای برای ادامه مذاکرات ندارد اما همواره تلاش کرده از طریق واسطه ها با ایران گفتگو کند تا برجام به نتیجه برسد؛ همچنین در برهه های درخواست کردند اروپایی ها و دیگر طرف های برجامی کنار گذاشته شوند تا مذاکرات مستقیم انجام شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد مذاکرات برجامی باید برد-برد باشد لذا طرح موضوعات حاشیه ای نمی تواند هیچ کمکی به احیای برجام کند و صرفا سیاسی کاری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345319
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار