خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/05 - 19:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوروزی:

سوئد نمی‌تواند یک شهروند ایرانی را به سبک قرون وسطی محاکمه کند/ وزارت خارجه و قوه قضاییه پیگیر پرونده «حمید نوری»

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه سوئد نمی‌تواند تبعه ایرانی را در کشور خودش به شکل ناجونمردانه و به سبک قرون وسطی محاکمه کند، گفت: وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر پیگیر پرونده «حمید نوری» هستند.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص محاکمه «حمید نوری» و رفتارهای متناقض دولت سوئد، گفت: وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر پیگیر وضعیت و پرونده «حمید نوری» هستند، کمیسیون امنیت ملی مجلس هم این موضوع را در دستور کار دارد.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتارهای متناقض و دوگانه برخی کشورهای اروپایی گفت: کشور سوئد نمی‌تواند شهروندان ایرانی را بی‌گناه دستگیر و محاکمه کند، رفتار آنها به لحاظ حقوقی درست نیست. سوئد نمی‌تواند تبعه ایرانی را در کشور خودش به شکل ناجونمردانه و به سبک قرون وسطی محاکمه کند.



نوروزی معتقد است: سوئد چگونه می‌تواند ادعا کند که در چارچوب روابط و احترام متقابل عمل می‌کند، در حالی که به پایگاهی برای میزبانی، حمایت و هدایت گروهک‌های مختلف تروریستی و جدایی طلب علیه ایران تبدیل شده است.



وی یادآور شد: برخی کشورهای اروپایی به مامنی برای مجرمان فراری که اموال مردم و دولت را ربوده‌اند، تبدیل شده‌اند و از بازگرداندن آنها به ایران خودداری و بلکه مقاومت می‌کنند. از سوی دیگر، از اتباع خودشان برای ضربه زدن به امنیت ملی ایران استفاده می‌کنند و بعد از اینکه گرفتار عدالت می‌شوند، ایران را متهم به گروگان گیری می‌کنند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روابط دولت‌های ایران و سوئد از گذشته برقرار بوده و قراردادهای همکاری بین دو کشور امضا شده است و ایران به همین جهت سوئد را به مذاکره برای حل این مسئله فراخوانده است،  برخورد خشن، و امنیتی و غیرقانوی با «حمید نوری» با هیچ اصل قانونی و حقوق کیفری هیچ کشور اروپایی تناسب ندارد.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وزارت امور خارجه و قوه قضاییه به جد این مسئله را پیگیری می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346446
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار