خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/19 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

سند آمایش می تواند راهگشای برنامه هفتم توسعه باشد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: با وجود اشکالاتی که در سند آمایش سرزمینی  یقینا می تواند در برنامه هفتم توسعه راهگشا باشد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سند آمایش سرزمینی در تدوین برنامه هفتم توسعه کل کشور گفت: طرح آمایش سرزمین برای برنامه ریزی ضرورت دارد اگر بدون داشتن طرح آمایش حرکت هایی انجام دهیم و سمت و سوی پیشرفت و توسعه را بر مبنای شاخص های دیگر قرار دهیم راه اشتباهی رفته ایم.



نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه باید متناسب با آمایش سرزمینی در حوزه های اقلیمی، جغرافیایی، کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و صنعت گردشگری هر منطقه تصمیم گیری و کارها را دنبال کرد.



وی ادامه داد: اواخر سال 99، آمایش سرزمینی استان ها به سند تبدیل شد، هر چند که سند آمایش سندی محکم نیست و مشکلاتی دارد و اجرایی هم نشد با این حال سند ضعیف از نداشتن آن بهتر است و با وجود اشکالاتی که دارد یقینا می تواند در برنامه هفتم توسعه راهگشا باشد.



این نماینده مجلس با تاکید براینکه قرار بر اصلاح و تغییر سند آمایش سرزمینی استان بود، گفت: برای توسعه شهری و روستایی نیاز به برنامه داریم تا مسیر درست و متناسب با توانمندی شهرستان ها طراحی شود، بعضا سرمایه گذاری هایی می شود، طرح هایی در برخی مناطق کلید می خورد که تناسبی با شاخص ها، توانمندی ها و ظرفیت های منطقه ندارد و این یعنی هدر رفت بودجه و برای اصلاح مسیر اشتباه باید هزینه بیشتر پرداخت./



پایان پیام

  • کد خبر : 347069
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار