خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/18 - 13:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوروزی:

سفر مقامات 9 کشور به ایران نشانه رشد سیاست خارجی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: حضور مقامات در ایران نشان از رشد و بالندگی سیاست گذاری خارجی ما است که بر اساس حکمت و مصلحت شکل گرفته و ادامه پیدا می کند.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر مقامات عالی رتبه 9 کشور به ایران در سال اول ریاست جمهوری رئیسی، گفت: ایران در منطقه بسیار استراتژیک جهان واقع شده است، در واقع قلب غرب آسیا محسوب می شود. هم ما به همسایگان و هم همسایگان به ما نیاز دارند رفت و آمد مقامات کشورهای جهان و به ویژه کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان  در مجلس ادامه داد: وقتی می بینیم رئیس جمهور از تفکر استقلال خواهی و خود اتکایی بر خوردار است با افتخار از رفت و آمد مقامات ارشد 9 کشور استقبال می کنیم. حضور مقامات در ایران نشان از رشد و بالندگی سیاست گذاری خارجی ما است که بر اساس حکمت و مصلحت شکل گرفته و ادامه پیدا می کند.



وی بیان کرد: به هر حال تعامل با کشورهای منطقه را با دیدگاه راهبردی آغاز و ادامه دهیم و با اعتبار، اقتدار و تفکر شرقی مسیر را طی می کنیم  چرا که راهی جز استقلال خواهی وجود ندارد. غرب گدایی برای ما بی ارزش است و چیزی جز ذلت و خواری به بار نخواهد آورد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: ما باید براساس قدرت منطقه ای و ژئوپلتیکی خودمان با جهان تعامل کنیم، برای ایران رشد منطقه شرق و غرب آسیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از دولت و تیم دیپلماسی دولت سیزدهم تشکر می کنم که راه بسیار دقیق و حساس را پی ریزی و دنبال می کند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و در این مدت ۹ مقام ارشد کشورهای مختلف به ایران سفر کرده‌اند. سفرهایی که از یک سو با هدف همکاری‌های بیشتر اقتصادی انجام شده و از سوی دیگر برای تعاملات سیاسی-امنیتی صورت گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 346996
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار