خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/22 - 17:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سرگزی:

سازمان‌های بین المللی به رسیدگی ناعادلانه پرونده حمید نوری پایان دهند

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس ضمن محکومیت نقض حقوق بشر نسبت به حمید نوری تبعه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت سوئد، گفت: سازمان‌های بین المللی به پرونده حمید نوری ورود کنند و به این رسیدگی ناعادلانه پایان دهند.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت نقض حقوق بشر نسبت به حمید نوری تبعه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت پادشاهی سوئد، گفت: کشور سوئد مدعی است که ما یکی از کشورهای تضمین کننده حقوق بشر در اقصی نقاط دنیا هستیم اما رویکرد این کشور در برخورد با حمید نوری کاملا مغرضانه و برخلاف اصول بنیادین حقوق بشری است. آنها مدعی حمایت و اجرای حقوق بشر هستند و بعضا به واسطه همین ابزارها مردم دیگر کشورها را محکوم می کنند.



رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی، افزود: در پرونده حمید نوری حق دسترسی به وکیل و پزشک را از وی سلب کردند، همچنین با اقدام نادرست دستگاه قضایی سوئد وی را در سلول انفرادی حبس کردند و اجازه ملاقات با خانواده را هم به او ندادند.



سرگزی تصریح کرد: اقدامات یکجانبه گرایانه در رسیدگی قضایی حمید نوری نشان می‌دهد که سناریوی از پیش تعیین شده است و به واسطه رسیدگی نمایشی می‌خواهند یکی از اتباع ایران را تحت فشار قرار دهند و نتیجه آن را منصوب به دولت ایران کنند.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس یازدهم، اظهار کرد: هرچند بعید می‌دانم که نهادهای بین‌المللی بتوانند حضور موثری در این زمینه داشته باشند زیرا بسیاری از این نهادها تابع این نظامات هستند. با این حال درخواست می‌کنیم که سازمان های بین المللی به پرونده حمید نوری ورود کنند و به این رسیدگی ناعادلانه پایان دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345643
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار