خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/15 - 10:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
پیگیری‌های رئیس مجلس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دیشموک

روایتی از مقابله جهادی با آسیب‌های اجتماعی

با پیگیری رئیس مجلس و تاکید بر توجه به مناطق محروم با توانمندسازی زنان، آسیب‌های اجتماعی در منطقه دیشموک تا حد زیادی کاهش یافت.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، دیشموک شهری است در استان کهگیلویه و بویر احمد با وسعت 976 کیلومتر و جمعیتی نزدیک به 6000 نفر. این شهر در دل سلسه جبال زاگرس و درمیانه‌ی راه‌های پرپیچ و خم و بلوط‌زارها واقع شده و مردمانی با صفا و خونگرم دارد که طبیعت چندان با آن ها مهربان نیست. مدت زمانی است که شهر دیشموک در اخبار و سایت های رسمی و غیررسمی نمود یافته و عامل اصلی آن هم یک آسیب اجتماعی در این شهر است.



اهمیت این موضوع و ضرورت پرداختن به آن موجب شد تا با دستور و پیگیری دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعضاء گروه جهادی هاجر به عنوان اولین گروه جهادی تخصصی در موضوع خانواده، یکی از مهم ترین پروژه های خود را با بهره‌مندی از ظرفیت بانوان توانمند، مستعد و جهادگر بومی، به این شهر اختصاص داده و در حل مشکلات خانواده های این بخش، به سهم و توان خود، مشارکت ورزد.



این مجموعه با حضور مستمر از اسفندماه 1399 در منطقه، تلاش کرده تا با رویکردی آموزشی و با صرف زمانی حدود  17.100 نفرساعت کار کارشناسی، علمی و تخصصی، نسبت به اجرای برنامه‌ی توانمندسازی در این منطقه گام بردارد که این اقدام به حمدالله ثمراتی نیز در پی داشته است.











نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان محروم دیشموک










نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان محروم دیشموک


شناسایی، ارزیابی، سنجش کیفی و روان سنجی بانوان تحصیل کرده و افراد توانمند جهادگر، تشکیل پرونده های فردی و خانوادگی، ارائه‌ی آموزش‌های کیفی و برگزاری کارگاه‌های مهارتی در رشته‌های مورد نیاز در دیشموک، مهارت آموزی شغلی، مهارت‌آموزی روانی، شخصیتی و اجتماعی و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و افراد موثر، شکل‌گیری شبکه‌ی معتمدین جهادگران هاجر، شکل‌گیری هسته‌های شغلی و آموزشی، فعالیت‌های شبکه همدلی مجازی و تأثیرات مثبت ناشی از آن، رصد و پایش مستمر گفت‌وگو محور، تأثیرپذیری و تأثیرگذاری ناشی از مرجع شدن افراد، مداخله در بحران‌های پیش آمده از جمله مهم ترین خدمات و دستاوردهای گروه جهادی هاجر در بخش دیشموک بوده است.











نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان محروم دیشموک










نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان محروم دیشموک


همه این ها موجب شده است آسیب های اجتماعی در این منطقه محروم تا حد زیادی کاهش پیدا کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دیشموک از نزدیک پروژه طراحی شده برای توامندسازی زنان و ارتقا شاخص‌های اجتماعی را بررسی کرده و در جمع اهالی این منطقه شنوای صحبت‌های آنان بود./



پایان پیام 

  • کد خبر : 345257
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار