خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/13 - 15:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

دولت هر چه سریعتر لایحه جامع انتخابات را ارائه کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: با توجه به هماهنگی که بین قوا وجود دارد و با عنایت به همگرایی و همراهی بین دولت و مجلس وقت مغتنمی است که قانون جامع انتخابات هر چه سریعتر تدوین شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت تدوین قانون جامع انتخابات، گفت: با وجود اصلاحاتی که در قانون انتخابات در ادوار گذشته صورت گرفته است متاسفانه ابهامات و اشکالات فراوانی در قانون موجود انتخابات وجود دارد و برای رفع این اشکالات نیازمند لایحه و طرح جامع انتخابات هستیم تا همه انتخابات را از همه ابعاد نگاه کند.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: در کشور هر انتخابات قانون جداگانه وجود دارد و در طول سال های گذشته دستخوش تغییرات شده است، این الزام وجود دارد که دولت قانون جامع انتخابات را ارائه کند.



وی توضیح داد: طرح هایی نیز در مجلس داده شده که اشکالاتی داشته از این رو لازم است فارغ از نگاه حاکم بر دولت ها قانونی برای انتخابات ارائه و در مجلس تصویب کنیم که بتواند تمام زوایای انتخابات از تایید و احراز صلاحیت، شاخص‌های کاندیداها و تبلیغات انتخابات را پوشش دهد.



این نماینده مجلس با تاکید براینکه دولت وظیفه ارائه لایحه دارد و قانون بر این موضوع اصرار دارد، بیان کرد: چون دولت مجری برگزاری انتخابات است باید تدوین لایحه را انجام دهد، و مجلس و نهادهای نظارتی نقش خود را در این زمینه ایفا می کنند. همواره در حوزه انتخابات ضعف داشته ایم و خلاء عدم وجود قانون جامع، شفاف و کارآمد را احساس کرده ایم. باید بر لایحه دولت تاکید شود تا قانون مناسبی در حوزه انتخابات به صورت جامع داشته باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به هماهنگی که بین قوا وجود دارد و با عنایت به همگرایی و همراهی بین دولت و مجلس وقت مغتنمی است که قانون جامع انتخابات را هر چه سریعتر تدوین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 348682
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار