خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/10 - 09:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی با اشاره به اظهارات بورل:

دوران تهدید گذشته است/ باید منافع برجامی ایران تامین شود

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دوران تهدیدهای سیاسی گذشته است، گفت: طرف های برجامی به خوبی می دانند که ایران باید از منافع برجامی خود بهره مند شود.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به یادداشت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه متنی روی میز گذاشته شده که بهترین توافق ممکن است، گفت: طرف های برجامی به خوبی می دانند که ایران باید از منافع برجامی خود بهره مند شود.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که تحقق منافع برجامی نیازمند اقدام عملی ایالات متحده و دیگر طرف های برجامی است؛ در واقع ابتدا باید تمامی تحریم ها برچیده شود تا فروش نفت و ارزآوری به کشورمان تسهیل شود.



وی با اشاره به اینکه باید مخاطب جوزپ بورل در یادداشت اخیر آمریکایی ها باشند، نه ایران، ادامه داد: در واقع جمهوری اسلامی از ابتدای مذاکرات تلاش کرده با ابتکار عمل و ارائه پیشنهادات مختلف زمینه احیای برجام را فراهم کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه غربی ها نمی توانند روند مذاکرات را زیاده خواهی های خود تغییر دهند، افزود: متاسفانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نمی تواند تشخیص دهد که چه کسانی مذاکرات را برهم زدند و بر خلاف قوانین بین المللی رفتار کردند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوران تهدیدهای سیاسی گذشته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود جوزپ بورل اظهارات سنجیده تری را نسبت به ایران و نحوه مواجه با برجام بیان کند؛ در واقع انتظار می رود وی به این فهم و درک رسیده باشد که ایران ثابت قدم در روند مذاکرات حضور دارد اما رفتار خصمانه آمریکایی ها و اروپایی ها نسبت به منافع ایران موجب شده تاکنون نتیجه ای حاصل نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 346648
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار