خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/25 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بشیری:

دستگاه ها تمایلی به تفویض اختیارات از مرکز به استان ها ندارند

نماینده مجلس تاکید کرد: دستگاه ها تمایلی به تفویض اختیارات از مرکز به استان ها ندارند از این رو همه دستگاه ها از مجلس و دولت برای تحقق تمرکز زدایی پای کار بیایند.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تفویض اختیار وزارتخانه ها به استان ها، گفت: نکته رئیس جمهور در باره تفویض اختیارات از مرکز به استان ها پر اهمیت است باید دستگاه های مختلف در شهرستانی و استانی بتوانند فعالانه خدمت رسانی کنند اگر قرار باشد همه امور به دستگاه های ارشد و وزارتخانه های برسد وقت مردم گرفته می شود و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد می کند.



این نماینده مجلس بیان کرد: دستگاه های مسئول باید توصیه رئیس جمهور را عملیاتی و اجرایی کنند. مقام اول اجرایی کشور موضوعی مطرح کرده و دولتی ها باید راهکارهای مناسب و تدابیر خاص برای تحقق این موضوع در جامعه اتخاذ کنند.



وی تاکید کرد: دستگاه های استانی باید بتوانند به مردم خدمات دهند تا ضرورت نداشته باشد از راه های طولانی و با هزینه گزاف خود را به مرکز برسانند تا کارشان انجام شود انتظار می رود که با تاکید رئیس جمهور تمرکززدایی از مرکز هر چه زودتر عملی شود.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس عنوان کرد: متاسفانه سیستم اداری کشور همیشه به دنبال آن است تمام مباحث در مرکز انجام شود و تمایلی به تمرکززدایی و تفویض اختیار نیست، آنها علاقه مند به محیط بسته خود بوده  و تمایلی به ارتباط با استان همجوار ندارد از این رو برای اجرایی شدن تمرکززدایی همه باید پای کار بیایند تا مردم مجبور نباشند از دورترین نقطه کشور برای امور اداری به مرکز مراجعه کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347385
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار