خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/18 - 14:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفری:

حسن نیت ایران در مذاکرات برجام روشن است

عضو کمیسیون شوراها گفت:کسانی که مدعی زیاده خواهی جمهوری اسلامی ایران هستند خود مسائل فرا برجامی را به مذاکرات هسته ای کشاندند اما طرف ایرانی با حسن نیت بسیاری نظارت های فراپادمانی را پذیرفت تا مسیر مذاکرات از بن بست خارج شود.

محمدصفری ملک میان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: آنچه که ایران از مذاکرات انتظار دارد بازگشت به برجام و تضمین انتفاع اقتصادی ایران از توافق است و اگر این از نظر طرف های خارجی خواسته ای اضافی است پس ادعا های آنها برای حل پرونده هسته ای نیز بی اساس و دروغ است.



وی افزود:ما لغو تحریم ها و بهره مندی از حقوق اولیه استفاده صلح آمیز مانند همه کشورهای عضو (NPT)را از طرف های خارجی 1+4 انتظار داریم و آمریکا نیز اگر به دنبال بازگشت به برجام است باید تعهد دهد که دیگر بدعهدی و پیمانشکنی نخواهد کرد و این موضوع نیز جز با راستی آزمایی و قرار دادن بند هایی در متن توافق شدنی نیست.



نماینده مردم رودسر و املش تاکید کرد: کسانی که مدعی زیاده خواهی جمهوری اسلامی ایران هستند خود مسائل فرا برجامی و نامربوط را به مذاکرات هسته ای کشاندند و حقوقی را از کشورمان انتظار داشتند که هیچ کشوری در دنیا آن را به رسمیت نمی شناسد اما طرف ایرانی با حسن نیت بسیاری از نظارت های فراپادمانی را پذیرفت تا مسیر مذاکرات از بن بست خارج شود و حالا وقت آن رسیده است که آنها شفاف بگویند ادعا هایی که مطرح می کنند چیست.



به گزارش خانه ملت، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه دربیانیه ای درخصوص سرعت تحولات برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و بر تعهدش نسبت بازگشت دوجانبه به برجام تاکید نمود. آن‌ها از ایران خواستند تا خواسته‌های اضافی خود را کنار بگذارد و فورا با توافقی که درحال حاضر در دسترس است موافقت کند./



پایان پیام.

  • کد خبر : 345365
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار