خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/21 - 16:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حدادی با تشریح نشست کمیسیون امور داخلی کشور:

جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه گانه اصلاح شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس آخرین اصلاحات انجام شده روی طرح شفافیت قوای سه گانه در این کمیسیون را تشریح کرد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز( سه شنبه 21 تیرماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: 2 ایراد باقی مانده شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که با تصویب در کمیسیون، رفع ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به این طرح انجام شده و برای بررسی مجدد به صحن علنی ارسال شد.



نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوالی وجود داشت مبنی براینکه آیا شرکت‌های تعاونی جز مجموعه خصوصی می‌باشد یا خیر؟ از آنجائی که شرکت‌های تعاونی جز بخش خصوصی نیستند، این ابهام رفع شد.



وی افزود: این ابهام از سوی یکی از نمایندگان مطرح شده بود و مرکز پژوهش ها با بررسی های انجام شده، اعلام کرد شرکت‌های تعاونی و توسعه عمران شهرستان جزئی از بخش خصوصی محسوب نمی شود.



سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: برای رعایت مصالح عمومی که پیش از آن نیز تاکید داشته ایم، در این نشست در تبصره 3 ماده 3 تاکید شد که در مواردی که امنیت ملی یا مصالح عمومی ایجاب کند با پیشنهاد رئیس یا یک سوم اعضا و با رای اکثریت اعضای مشمولان این قانون، مشروح مذاکرات و آرای ماخوذه از اعضا منتشر نخواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345515
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار