خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/15 - 10:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علی‌زاده:

تهران می‌تواند زمینه گفتگو میان مسکو و کی‌یف را فراهم کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: ایران می تواند زمینه گفتگو میان روسیه و اوکراین را فراهم کند، زیرا این دو کشور باید بتوانند مسائل و تنش های خود را در دور میز مذاکرات برطرف کنند.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در رابطه با اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر آمادگی ایران برای پیگیری راه‌حل دیپلماتیک به منظور توقف بحران در اوکراین، گفت: ایران ابرقدرت محسوب می شود و توانایی ایفای نقش میانجی برای دستیابی به صلح و جلوگیری از جنگ و تنش را دارد.



نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت اوکراین بازیچه دست آمریکای جنایتکار شدند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که سرزمین شان و زیرساخت هایشان در حال نابودی است.



وی ادامه داد: در واقع جنگ کنونی نه به نفع مردم اوکراین و نه به نفع ملت کشورها اروپایی نیست بلکه فقط به نفع ایالات متحده است زیرا بدون پرداخت هیچ هزینه ای در حال اجرای اهداف شوم خود است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران می تواند زمینه گفتگو میان روسیه و اوکراین را فراهم کند، افزود: در واقع این دو کشور باید بتوانند مسائل و تنش های خود را در دور میز مذاکرات برطرف کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین غذا خصوصا غلات نباید بهانه ای شود تا دولت ها بتوانند خواسته های خودشان را تحمیل کنند؛ خاطرنشان کرد: تامین مایحتاج از جمله غلات امری ضرروی برای همه ملت ها و کشورها محسوب می شود لذا ایران آمادگی برای مشارکت در توافقی به منظور گشایش کریدور حمل غلات در دریای سیاه را دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345252
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار