خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/15 - 10:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری با اشاره به درخواست نماینده سازمان ملل در امور یمن از ایران؛

تهران طرفدار گفتگوهای یمنی-یمنی است/ برخی کشورها جانب‌دارانه از متجاوزان حمایت می‌کنند

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد ایران در جهت حمایت از مردم یمن تلاش می کند و طرفدار گفتگوهای یمنی-یمنی بوده است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تأکید نماینده سازمان ملل بر تداوم همکاری‌های ایران برای استقرار صلح در یمن، گفت: ایران دارای جایگاه در میان جریان های سیاسی دنیا است لذا همواره تلاش کرده از این موضع استفاده کند تا تنش ها و درگیری ها کاهش یابد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس از رویکرد مذکور طی چهار دهه گذشته همواره برای برای رفع خصومت ها در منطقه استفاده شده است.



وی در این راستا، ادامه داد: امروزه گروه های یمنی که پیوند عمیقی با سیاست های جریان مقاومت دارند و درصدد مبارزه با استعمار هستند، تلاش می کنند تا سرزمین خود را حفظ کنند؛ این مهم در حالیست که ایران تلاش کرده از وجهه اعتقادی و جهت گیری سیاسی یاد شده در جهت رفع مناقشات یمن استفاده کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه خصومت ها موجب شده نیروهای مردمی یمن مظلومانه قربانی شوند، افزود: در این میان کشورهای هستند که ادعای همراهی در عرصه ایجاد صلح برای یمن دارند اما همیشه در جهت تضعیف جریان مردمی و مقاومت وارد میدان شدند و نقش جانب‌دارانه برای حمایت از عربستان سعودی و متحدانشان ایفا کرده اند.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در مقابل ایران در جهت حمایت از مردم یمن تلاش کرده و طرفدار گفتگوهای یمنی-یمنی بوده است تا اینکه همچون قدرت های فرامنطقه ای بخواهد تنش های یمنی و منطقه را افزایش دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345260
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار