خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/24 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
باقرزاده:

تفویض اختیار در میدان عمل رخ نمی دهد

نماینده مجلس تاکید کرد: با وجود تاکید رئیس جمهور بر تفویض اختیار باید گفت این مسئله در میدان اجرا نمی شود.

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در تمام دنیا تمرکززدایی اجرایی می شود، گفت:  بسیاری از مشکلات امروز کشور ما این است که قانون، دستورالعمل و آیین نامه برای همه کشور نوشته می شود که در برخی استان ها قابلیت اجرایی ندارد. مشکل سوخت کشاورزان در استان مازندران به دلیل قانون مبارزه با قاچاق سوخت افزایش یافته در حالی که این قانون در استان های مرزی پاسخگو است.



نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تاکید کرد: از این دست از قوانین در جاهای مختلف فراوان است در برخی استان ها قوانین و دستورالعمل ها بهتر اجرا می شود اما در استان های دیگر امکان عملی کردن آن نیست بنابراین باید دست مسئولان محلی برای اجرای قانون باز باشد تا از مشکلات مردم گره گشایی کنند و شاهد اتفاقات خوب در کشور باشیم.



وی ادامه داد: مسئولین با شناختی که از منطقه دارند تصمیمات بهتر و درست تری به نسبت مدیران مرکز که شناختی هم ندارند می‌گیرند. اگر با تفویض اختیار، مسئولان استانی قدرت تصمیم گیری و اجرا پیدا کنند بسیاری از مسائل کشور حل و فصل می شود. امروز بسیاری از فعالیت ها از جمله اشتغالزایی و تولید به دلیل بروکراسی اداری متوقف شده است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: قطعا تفویض اختیار می تواند اثرگذار باشد با وجود تاکید رئیس جمهور بر تفویض اختیار اما عملا در میدان شاهد چنین رویه ای نیستیم اگر در ابعاد کوچک تفویض اختیار صورت گرفته باید گفت آنقدر کم و بی اثر بوده که تاثیر آن ملموس نیست از این رو تاکید می شود که باید به سرعت انجام شود تا مسائل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی حل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 347345
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار