خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 09:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده:

تحقق اهداف اقتصادی ایران-ترکیه در گرو فعال شدن بازارچه‌های مرزی است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تحقق اهداف پیش بینی شده تجاری میان مقامات ایران و ترکیه در گرو فعال شدن بازارچه های مرزی در کنار پایانه های مرزی است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با رشد ۳۹ درصدی تجارت ایران و ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی، گفت: ایران دارای بیش از 500 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است که فرصت های بی نظیری برای روابط تجاری ایجاد می کند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه گذرگاه و پایانه مرزی رسمی شامل بازرگان، رازی و سرو میان دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: در سال های گذشته مبادلات تجاری خوبی از طرق مذکور صورت می گرفت اما سطح مبادلات کمی کاهش یافته است.



وی با بیان اینکه سهم پایانه های مرزی در مبادلات دو کشور کاهش یافته است، ادامه داد: این مهم در حالیست که رییس جمهوری کشورمان تاکید جدی بر افتتاح بازارچه های مرزی بیشتر در با ترکیه دارد که بازارچه مرزی کوزه رش یکی از این موارد بشمار می رود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین اگر بخواهیم روابط تجاری میان تهران و آنکارا بر اساس اهداف پیش بینی شده میان مقامات دو کشور باشد، باید بازارچه های مرزی در کنار پایانه های مرزی فعال شوند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع چهار بازارچه مرزی کنونی در شهرستان های سلماس، خوی، چالدران و ماکو باید سریع تر فعال شوند تا رفت و آمدهای اقتصادی تسهیل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 345177
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار