خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/22 - 15:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
در دیدار نیکزاد و رییس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران مطرح شد:

تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی ایران و بلاروس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به ظرفیت  ایران در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، داروسازی، پروژه های آبی، گازی و پتروشیمی و توانمندی های بلاروس در زمینه ساخت ماشین های سنگین‌ و ترانزیت، می توانیم مراودات مثبت و مثمر ثمری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آندری ساوینیخ رییس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران ظهر امروز (چهارشنبه 22 تیرماه) با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



نیکزاد در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت استقلال کشورها در برابر سیاست های یکجانبه گرایانه و زیاده خواهانه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر استقلال خود تاکید داشته و بیش از چهار دهه است که با رعایت این اصل با کشورهای دیگر در ارتباط است.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه کشورهای دیگر بویژه جمهوری اسلامی ایران افزود: ما معتقدیم آمریکا کدخدا نیست و نمی تواند به همه کشورها حکومت کند. ما باور داریم هر کشوری قانون و روابط سیاسی و انسانی خود را دارد. استفاده از تحریم ظالمانه علیه سایر ملت ها ناشی از خوی استکباری است‌.



نیکزاد ضمن اشاره به روابط دوستانه ایران و بلاروس گفت: ما علاقه مند به توسعه روابط با بلاروس در همه زمینه از جمله در حوزه های اقتصادی و سیاسی هستیم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت پارلمان های دو کشور، به سطح بالایی از روابط دست یابیم.



وی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت  ایران در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، داروسازی، پروژه های آبی، گازی و پتروشیمی و توانمندی های بلاروس در زمینه ساخت ماشین های سنگین‌ و ترانزیت، می توانیم مراودات مثبت و مثمر ثمری داشته باشیم.



نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان از همکاری بلاروس با کشورمان در سازمان های بین المللی تقدیر و تشکر کرد.



آندری ساوینیخ‌ رییس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران نیز در این دیدار گفت: پارلمان بلاروس علاقمند به گسترش و توسعه روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی در سطوح مختلف می باشد.



وی در ادامه ضمن محکوم کردن تحریم ها علیه دو کشور افزود: از همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تحریم ها، استقبال می کنیم. می توانیم در همکاری دو یا چند جانبه اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم که تحریم ها را بی اثر نماید.



وی در پایان گفت: بلاروس علاقمند به توسعه روابط علمی و پژوهشی میان مجالس ایران و بلاروس و تبادل تجارب به ویژه در حوزه های پزشکی، داروسازی، بیولوژی و دامپزشکی میان دو کشور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345634
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار