خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/21 - 18:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحی:

بهره‌مندی از اقتصاد هسته‌ای در گرو استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته است/ غرب دست از بزرگنمایی علیه ایران بردارد

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته موضوعی نیست که غربی ها بخواهند با سوءاستفاده از آن مانور سیاسی علیه ایران بدهند زیرا امر پنهانی نبوده است.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بزرگنمایی برخی رسانه های غربی نسبت به آغاز غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در فردو، گفت: تمامی فعالیت های هسته ای ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده می شود و در این راستا ابهامی وجود ندارد.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند قطعنامه ای علیه کشورمان صادر شد که محور آن عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود اما استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته نیز به آژانس اطلاع داده شده است.



وی با اشاره به اینکه استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته موضوعی نیست که غربی ها بخواهند با سوءاستفاده از آن مانور سیاسی علیه ایران بدهند زیرا امر پنهانی نبوده است، ادامه داد: به عبارتی اقدامات هسته ای ایران در چارچوب مقررات ان.پی.تی و سایر قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه ایران همواره درصدد استفاده از فناوری هسته ای صلح آمیز است، افزود: در واقع برای اینکه کشورمان بتواند در حوزه تحقیق و توسعه، غنی سازی، اقتصاد هسته ای، تهیه سوخت بومی و غیره وارد شود، نیاز به استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته است.



رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران حق دارد از اقتصاد هسته ای بهره مند شود لذا در این راستا با قدرت ادامه مسیر خواهد داد و مطابق قوانین آژانس از نسل های جدیدتر سانتریفیوژها نیز استفاده خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345531
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار