خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/15 - 12:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهمرده:

بندر چابهار می‌تواند به هاب ترانزیتی تبدیل شود/ هند‌ اراده سرمایه‌گذاری ندارد

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: هندی ها چندین سال است که می خواهند در بندر چابهار سرمایه گذاری کنند تا از این طریق کالاهای خود را به دنیا صادر کنند اما اراده ندارند.

حبیب اله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با رایزنی مقامات هند و ایران درباره توسعه همکاری ها در بندر چابهار، گفت: هندی ها چندین سال است که می خواهند در بندر چابهار سرمایه گذاری کنند تا از این طریق کالاهای خود را به دنیا صادر کنند اما اراده ندارند.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آنها می می توانند از طریق بندر یاد شده و مسیر اصلی میلک زابل محصولات صادراتی خود را به افغانستان ارسال کنند.



وی با اشاره به اینکه طی چند سال گشذته موضوع را شخصا پیگیری کرده اما به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: هر چند باید اذعان کرد در دولت جدید تحرکات خوبی انجام شده که امیدواریم هر چه زودتر نتیجه بخش باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه چندین سال پیش در همایش بین المللی که چینی ها برگزار کردند، اقتصاددانان مناسب ترین، ارزان ترین و کوتاه ترین مسیر حمل کالا به افغانستان و آسیای میانه را از مسیر چابهار عنوان کردند، افزود: در واقع بندر چابهار ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی دارد و این موضوعی است که امروزه همه کارشناسان بر آن تاکید دارند.



دهمرده با اشاره به اینکه تکمیل و اتصال خط راه آهن شرق می تواند ظرفیت های جدیدی را در این عرصه ایجاد کند، گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های بی نظیری دارد و می تواند هزینه اداره چندین کشور را پرداخت کند اما متاسفانه از سوی مسئولان اولویت گذاری نشده و صرفا فرصت سوزی کرده ایم.



وی با تاکید بر اینکه دسترسی به آب های آزاد موقعیت بی نظیری برای کشورمان است، تصریح کرد: این مهم در حالیست که مشاهده می شود امروزه چینی ها در بندر گواتر پاکستان حضور فعال دارند و با افغانستان نیز تبادلات اقتصادی انجام می دهند.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت به دلیل کم کاری های داخلی، هندی‌ها نیز بخش اندکی از سرمایه گذاری لازم را در این بندر انجام داده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345269
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار