خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/13 - 09:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
یزدی خواه:

برخی همسایگان متوجه شدند غربی‌ها تکیه گاه خوبی نیستند/ ترمیم روابط با ایران در دستورکار کشورهای منطقه

نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد کشورهای منطقه متوجه شدند بیگانگان و غربی ها تکیه گاه های خوبی نیستند لذا درصدد ترمیم روابطشان با ایران هستند.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص اهمیت رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای اماراتی خودش درباره تقویت روابط دوجانبه، گفت: کشورهای منطقه باید بتوانند به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی و خودشان امنیت را تامین کنند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع تاریخ نشان داده هر گاه بیگانگان در منطقه حضور داشتند، شاهد تنش آفرینی و اختلاف نظر بوده ایم و همچنین امنیت نیز دچار خدشه شده است.



وی با اشاره به اینکه هر چه  اقدامات مشترک و دوجانبه مانند مبارزه با تروریسم، اقتصادی و غیره افزایش یابد، کشورهای منطقه بهره بیشتری می برند، ادامه داد: در واقع کشورهای همسایه با تکیه بر توان داخلی و پشتیبانی مردمان خود می توانند ظرفیت های بالقوه خود را فعال کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای منطقه متوجه شدند که جمهوری اسلامی دارای توانمندی های زیادی بوده و در این راستا مستقل است، افزود: این مهم در حالیست که کشورهای منطقه متوجه شدند بیگانگان و غربی ها تکیه گاه های خوبی نیستند لذا درصدد ترمیم روابطشان با ایران هستند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تهران علاقه‌مند توسعه و تقویت روابط با کشورهای منطقه است، خاطرنشان کرد: بدون شک به حداکثر رساندن مشترکات و همچنین محقق کردن آرزوی ملت‌‌های منطقه برای شکوفایی و رونق در گرو همکاری و تعامل دولت ها است که باید به آن توجه بیشتری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 348625
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار