خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/30 - 15:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کریمی قدوسی:

برجام اجرا نخواهد شد مگر آنکه پرونده پادمانی ایران برای همیشه بسته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مفاد متن پیشنهادی توافق هسته‌ای،گفت: در متن پیشنهادی از روز جمع بندی تا اجرای برجام، 2 ماه زمان پیش بینی شده که در این ایام دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفر و برنامه خود را اعلام می‌کند اما برجام اجرا نخواهد شد مگر آنکه پرونده پادمانی ایران برای همیشه بسته شود.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مسائل پادمانی و نگاه‌ طرف‌های غربی و آمریکایی به این موضوع در متن پیشنهادی اتحادیه اروپا، گفت: آنچه که در متن پیشنهادی مذاکرات پیرامون مسائل پادمانی آمده کفایت می‌کند، بر اساس توافق احتمالی چند مرحله از جمع‌بندی مذاکرات و تفاهمات و راستی آزمایی تا اجرای برجام مشخص شده و قطعا ما به روز اجرای برجام نخواهیم رسید مگر آنکه پرونده پادمانی ایران برای همیشه بسته شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در متن پیشنهادی از روز جمع‌بندی تا اجرای توافق ساز و کارهایی دیده شده که ضمانت خوبی برای بسته شدن پرونده ایران در آژانس است.



وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سه مورد را در پاسخ خود به پیشنهاد اتحادیه اروپا مطرح کرد، آمریکا هنوز پاسخ نداده است اما پیام‌ها و سیگنال‌هایی نسبت به پیشنهادات ایران آمده، اروپایی‌ها هم در تلاشند تا موضوع را جمع بندی کنند زیرا شرایط خودشان حساس است.



کریمی قدوسی همچنین اظهار کرد: آمریکایی‌ها بعد از آنکه ایران پاسخ خود را اعلام کرد، موضوع تبادل زندانیان را مطرح کردند، به نظر می‌رسد این آمادگی و پیام‌هایی که در خصوص آزادسازی منابع بلوکه شده ایران فرستادند، برای برداشتن اولین گام توافق است البته جمهوری اسلامی عطشی برای تحقق توافق ندارد، ما موضوعات و مسائلمان را مطرح کردیم و آنها باید پاسخ دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347790
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار