خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/03 - 18:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرتاج الدینی مطرح کرد

بازبینی ساختار سفارتخانه‌های ایران با رویکرد افزایش تعداد رایزن‌های بازرگانی

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس با اشاره به پیشرفت رویکرد وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی، گفت: باید بتوانیم تولیدات دانش بنیان را ساختارمند کنیم تا ظرفیتی اقتصادی برای کشور ایجاد شود.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه با اولویت کشورهای همسایه و محوریت سایر کشورهای منطقه، شرق، اروپا و آمریکای لاتین گفت: توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، توسعه گردشگری سلامت و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله اقدامات مهمی است که می تواند به توسعه فضای اقتصادی کشور بیانجامد.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تقویت ارتباط با همسایگان در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است که کشورهای همسایه با وجود بازار 600 میلیون نفری در اطراف ایران، بستر ظرفیتی بالایی در این حوزه دارند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید بتوانیم تولیدات دانش بنیان را ساختارمند کنیم تا ظرفیتی اقتصادی برای کشور ایجاد شود، عنوان کرد: اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی در حال پیشرفت بوده که نمونه آن تلاش برای افزایش مبادلات تجاری با ترکیه است که باید حداقل تا سقف 30 میلیادر دلار افزایش یابد.



میرتاج الدینی ادامه داد: در سفر اخیر اردوغان به ایران پیش درآمد مشترک همکاری با این کشور آماده شد همچنین تفاهمنامه هایی نیز با روسیه به امضا رسید که خود می تواند مسیری برای پیشرفت اقتصادی باشد.



نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه دفاتر خود در سایر کشورها را بازبینی کرده و قصد دارد با رویکرد اقتصادی رایزنان را انتخاب کند که در همین راستا رایزنان بازرگانی بخش عمده ای در ایجاد روابط میان کشورها برعهده دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346251
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار