خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/24 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آقازاده دافساری با اشاره به سفر سرلشکر باقری به عراق:

ایران و عراق می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در تامین صلح و ثبات منطقه ایفا کنند

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: ایران و عراق می توانند نقش تعیین کننده ای در تامین صلح و ثبات منطقه ایفا کنند.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به عراق در راستای توسعه همکاری های مشترک، گفت: تهران و بغداد رابطه خوبی در بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند و این مهم در عرصه دفاعی و امنیتی نیز باید ارتقاء یابد.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عراق یکی از کشورهای مهم منطقه محسوب می شود، اظهار کرد: در این میان با توجه به فعالیت های تنش زا و افراطی برخی گروه های تروریستی در منطقه، دو کشور می توانند نقش تعیین کننده ای در تامین صلح و ثبات منطقه ایفا کنند.



وی با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق در جغرافیای استراتژیکی قرار دارند لذا باید در عرصه های مختلف هماهنگ بوده و همکاری های دوجانبه ای داشته باشند که بعد دفاعی و امنیتی یکی از این موارد بشمار می رود، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود مسئولان دو کشور در حوزه نظامی رفت و آمدهای زیادی دارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک تبادل اطلاعات و افزایش سطح همکاری ها میان دو کشور موضوع مهمی است که از سوی مقامات ایران و عراق به طور جدی پیگیری می شود.



رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک نیز شاهد برپایی مراسم بزرگ پیاده روی اربعین هستیم لذا سفر سرلشکر باقری به عراق نیز می تواند تسهیل گر اقدامات لازم برای این حوزه باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 347306
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار