خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 15:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

ایران می‌تواند میانجی‌گر بحران اوکراین باشد/ لزوم دستیابی به صلح در منطقه

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در رابطه با بحران اوکراین-روسیه همواره درصدد دعوت به صلح و آرامش میان دو کشور بوده است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، در رابطه با اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر آمادگی ایران برای پیگیری راه‌حل دیپلماتیک به منظور توقف بحران در اوکراین، گفت: ایران به واسطه بهره مندی از آزمون های دینی، اعتقادی و انسان دوستانه همواره منادی صلح و دوستی بوده و کشورها را به تعامل و سازش با یکدیگر دعوت کرده است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در واقع دستیابی به توافق های سازنده منافع ملت ها را تامین می کند، اظهار کرد: بر این اساس ایران در رابطه با بحران اوکراین-روسیه همواره درصدد دعوت به صلح و آرامش میان دو کشور بوده است.



وی در این زمینه، ادامه داد: امروزه همگان اعتقاد دارند علی رغم اینکه ناتو حق ندارد مرز کشورهای منطقه را مورد تجاوز قرار دهد، در عین حال توجه به امر مهم میانجی گیری برای دستیابی به صلح و ثبات منطقه اصل محوری است که باید دنبال شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای نبرد روسیه و اوکراین خواهان گفتگوی فی مابین دو کشور بوده است، افزود: بنابراین اگر دو کشور مذکور آماده باشند، ایران می تواند به پیشرفت صلح و امنیت منطقه کمک کند.



عزیزی گفت: بدون شک کشورهای درگیر در این بحران می توانند با بهره مندی از فرصت های پیش رو و نشستن پای میز گفتگو و مذاکره، از جنگ، خون ریزی و حوادثی که مردم دنیا را نگران کرده دوری کنند.



وی با تاکید بر اینکه رویکرد ایران مبتنی بر این است که نظامات سیاسی در کنار همدیگر باشند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که باید از حضور کشورهای سلطه گر در منطقه پرهیز شود و این موضوعی است که ایران همواره بر ان تاکید کرده است. در واقع حضور آمریکایی ها در منطقه می تواند تنش آفرینی کند لذا برخی کشورها باید از بردگی نظامات سیاسی مانند ایالات متحده خارج شوند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد ایران دست به ابتکار عملی زده که می تواند با راهبردهایی که سالها بر آن پافشاری کرده، زمینه تعامل و جلوگیری از جنگ و تشدید آن را رقم بزند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345226
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار