خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 17:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
قادری:

ایجاد ساختار برای تشکل‌های صنفی و تخصصی، مانع اقدامات خارج از حیطه وظایف سیاسی و اقتصادی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است ساختارمندسازی تشکل‌ها و اصناف از طریق قانون باعث می‌شود تشکل‌ها در حیطه وظایف خود عمل کرده و سیاسی‌ها کار اقتصادی و اقتصادی‌ها کار سیاسی نکنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه در جامعه مردمسالار دینی باید ابزارها و اهرم هایی برای استفاده از نظرات و دیدگاه های مردم داشته باشیم، گفت: تشکل های صنفی و تخصصی یک فرصت برای تجمیع این نظرات است لذا ضرورت قانونمندسازی آن کاملا محسوس است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تشکل‌ها و اصناف نیازمند ساختارمند شدن هستند، عنوان کرد: برخی تشکل ها در عین اینکه سیاسی هستند کار اقتصادی می کنند و برخی که اقتصادی هستند کار سیاسی می کنند در حالی که هر کدام باید در حوزه خود اقدام کرده و به صورت تفکیک شده فعالیت کنند.











جعفر قادری


وی افزود: مجموعه هایی که جنبه صنفی و تخصصی دارند باید بتوانند در قالب ساختارهای تعریف شده اهداف خود را دنبال کرده و حاکمیت نیز باید این فرصت را برای آنها فراهم کنند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قانونمند کردن تشکل ها، در کنار نظارت‌مند شدن، شکل حمایتی هم برای آنها خواهد داشت که به نفع تشکل ها است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد حوزه های مختلف مثل انواع حوزه های کشاورزی، صنعتی یا خدماتی کار می کنند اما به صورت متفرقه نمی توانند نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند که با ساختارمند شدن و قانونمند شدن تشکل ها و اصناف می توان از نظرات آنها استفاده کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345905
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار