خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 10:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی مطرح کرد؛

اعتمادسازی و افزایش سرمایه‌گذاری ماحصل اهتمام ویژه دولت و مجلس به امور کنسولی ایرانیان خارج کشور

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس با اشاره به اقدامات وزارت امور خارجه و این فراکسیون در زمینه امور کنسولگری ایرانیان خارج کشور، گفت: دولت و مجلس در حال تهیه پیش‌نویس قانون حمایت از ایرانیان خارج کشور هستند و در زمینه اعتمادسازی، استفاده از ظرفیت علمی ایرانیان و سرمایه گذاری آنها در داخل کشور اقدامات خوبی انجام گرفته است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهتمام ویژه دولت به امور کنسولگری ایرانیان خارج از کشور طی یکسال گذشته، گفت: مجلس و دولت با هماهنگی و هم افزایی بسیار بالا طی یکسال گذشته توانستند گام‌های مثبتی را در زمینه بهبود وضعیت ایرانیان خارج از کشور بردارند.



رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در دولت سیزدهم و پس از سال‌ها تشکیل شده است، فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس هم در همین راستا تشکیل و فعال شده است. ذیل این فراکسیون کمیته‌ای متشکل از مسئولان دستگاه قضایی و امنیتی برای بررسی پیش نویس قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور تشکیل شده و هماهنگی لازم بین مسئولان داخلی برقرار است، تاکنون چندین جلسه آن تشکیل شده است.



وی همچنین یادآورشد: قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور با هدف رفع مشکلات و معضلات ایرانیان خارج از کشور قرار است که تهیه شود. در همین راستا ارتباط با ایرانیان خارج از کشور به شدت افزایش یافته است. فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس نیز از طریق اعزام گروه‌های مختلف به کشورهای متعدد، به توسعه روابط با ایرانیان خارج از کشور پرداخته است و جلسات موثری را با آنها داشته است.



سلیمی تصریح کرد: مجلس و دولت توانستند در حوزه اعتماد سازی، استفاده از ظرفیت علمی ایرانیان و سرمایه گذاری آنها در داخل کشور اقدامات خوبی انجام دهند لذا شرایط کاملا متفاوت شده است. قانونی هم که پیش نویس آن در حال تهیه است اگر نهایی شود و لایحه آن به مجلس بیاید، فضای جدیدی را در زمینه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور در حوزه های مختلف ایجاد می‌کند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: به موجب قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور می‌توانیم از ظرفیت عظیم ایرانیان خارج کشور استفاده کنیم البته در این مدت هم سرمایه گذاری خارجی سرعت پیدا کرده است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 348282
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار