خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/18 - 14:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رشیدی کوچی:

استفاده از ارز ملی بین تهران و مسکو ممکن است/ نظم نوینی در حال شکل گیری است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: در حال حاضر نظم نوینی خلاف خواسته آمریکا در حال شکل گیری و استفاده از ارز های ملی در تبادل تجاری بین ایران و روسیه امکان پذیر است.

جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عزم مشترک ایران و روسیه برای کتار گذاشتن دلار و یورو و استفاده از ارزهای ملی گفت: مقام معظم رهبری چند سال گذشته دستوری دادند که باید "آقایی دلار" شکسته شود. بعد از اتفاقاتی که بین روسیه و غرب رخ داد و جنگ اوکراین و روسیه شکل گرفت، روس ها تحت تاثیر تحریم های آمریکا و غرب قرار گرفتند و به نوعی متوجه شدند ایران در مدت 40 سال چگونه در فشار و سختی در برابر تحریم ها بوده است.



نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: امروز به فهم مشترک بین ایران و روسیه رسیده ایم که بدون اتکا به غرب، روی پای خود بیاستیم و با استفاده از ظرفیت های کشورهای منطقه اقتصاد خود را اداره کنیم. در سفر هیات پارلمانی ایران به مسکو جلسات خوبی با مسئولان روسیه برگزار شد و مشخص بود روس ها تفکرات منفی خود را کنار گذاشته اند و در حوزه های مختلف کاملا آماده همکاری هستند.



وی بیان کرد: استفاده از پول ملی برای تبادلات اقتصادی و تجارت ها در سفر به مسکو مطرح شد. به نظر می رسد برخلاف آن چیزی که آمریکایی ها به دنبال آن بودند نظم نوینی در حال شکل گرفتن است و کشورهای قدرتمندی مثل ایران، روسیه، چین، هند و برزیل به این سمت می روند که با اتحاد در مقابل زیادی خواهی آمریکا ایستادگی کنند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: مبادلات تجاری با ارز کشورها کاملا شدنی است چرا که اراده بین مسئولین ایران و روسیه وجود دارد از این رو باید از این ظرفیت و فرصت ایجاد شده به نفع منافع ملی کشور استفاده کرد تا بتوانیم حداکثر بهره را برای تقویت اقتصاد خود داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 345361
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار