خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 10:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحی:

اختلافات ایران، مصر و اردن قابل حل است/ توسعه روابط با کشورهای جهان اسلام در اولویت سیاست خارجی تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه روابط با کشورهای جهان اسلام در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی قرار دارد.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیگیری های عراق برای برقراری گفت‌وگوهای جداگانه‌ای میان مصر و اردن و ایران، گفت: توسعه روابط با کشورهای جهان اسلام در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی قرار دارد.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصر و اردن در لابی ضدایرانی اخیر شرکت نکردند، اظهار کرد: در واقع آنها این پیام را ارسال کردند که علاقه مند به بهبود روابط با جمهوری اسلامی هستند.



وی با بیان اینکه هر چه روابط راهبردی میان کشورهای اسلامی محکم تر شود، زمینه تنش آفرینی دشمنان و بیگانگان کاهش خواهد یافت، ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورهایی که در کنار رژیم صهیونیستی قرار داشتند، به این نتیجه رسیده اند که اسرائیلی ها نمی توانند حامی خوبی برایشان باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه سوءتفاهم هایی از سوی کشورهای یاد شده نسبت به ایران وجود دارد، افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی تلاش های زیادی کرد تا بتواند با اختلاف افکنی زمینه تنش میان کشورمان و مصر و اردن را افزایش دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثابت کرده همواره درصدد دستیابی به صلح و دوستی با کشورها بوده است، خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد می توان اختلافاتی که قطعا دارای ریشه عمیق نیستند را برطرف کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345181
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار