خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/16 - 10:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

آژانس انرژی اتمی با پرونده هسته ای ایران به دنبال امتیازگیری است

عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد: نگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی به پرونده هسته ای ایران فنی نیست و به دنبال امتیازگیری هستند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نگاه سیاسی به پرونده هسته‌ای ایران دارد، بیان کرد: آژانس و کشورهای اروپایی نگاه حقوقی به پرونده هسته ای ندارند و این پرونده بهانه‌ای برای زیاده خواهی و امتیازگیری از کشور شده است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه بیشترین بازرسی ها از فعالیت هسته ای ایران انجام می شود، ادامه داد: بارها اذعان داشته اند که پرونده هسته ای ایران مشکلی ندارد اما آنها می خواهند با خارج کردن فعالیت هسته ای ایران از مسیر فنی، افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهند و به دنبال آن بر ایران فشار مضاعف وارد کنند.



وی گفت: ایران نمی خواهد تابع و غلام حلقه به گوش دیگران باشد، واقعیت این است که برای بسیاری از فعالیت های علمی در آینده به شدت فناوری های هسته ای نیازمندیم و همه دنیا ناچارند به این سمت حرکت کنند حتی امنیت غذایی و امنیت انرژی وابسته به انرژی هسته ای است.



این نماینده مجلس مطرح کرد: غربی ها به دنبال آن هستند که ایران در حوزه دارو و انرژی استقلال نداشته باشد و به تعبیر خودشان می خواهند ایران را مهار کنند، آنها به شدت به دنبال ایجاد انحراف در فهم افکار عمومی از این مسئله هستند.



عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: از این رو غرب با اهرم رسانه های خود افکار عمومی را بمباران می کند تا واقعیت را به نحوی دیگر نشان دهند، با این حال اعتقاد دارم باید در مسیر فعالیت هسته ای با استقلال نظر برای تامین منافع کشور و مردم حرکت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 349762
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار