خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/12/18 - 18:02
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در یادواره شهدای سمنان؛

صحبت آمریکایی‌ها در رابطه با انتخابات ایران برای آنها فضاحت به بار می آورد

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص دخالت آمریکایی‌ها در انتخابات ایران گفت: گستاخانه است که آمریکایی‌ها درباره انتخابات ایران صحبت می کنند مخصوصا پس از قیل و قال هایی که پس از انتخابات خودشان به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی عصر امروز (چهارشنبه 18 اسفند ماه) با حضور در یادواره 746 شهید فرهنگی و دانش آموزان استان سمنان با تاکید براینکه شرکت در این محفل باعث افتخار و سعادت است گفت: امنیت امروز جامعه ایران به دلیل مجاهدت هایی است که در گذشته توسط شهدا و رزمندگان صورت پذیرفته است هرچند که هنوز هم جوانا بسیاری تمایل به نثار جان خود به منظور دفاع از حرم اهل بیت ( علیهم السلام) دارند.



رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در  آموزه‌های اسلامی به عقل‌گرایی اشاره شده است اما تکیه بر تفکر جهاد و شهادت اسلام را از دیگر نحله های فکری ممتاز می سازد. جهاد و شهادت با کلیات زندگی یک انسان عجین است و به همین دلیل ما شیعیان می‌گوییم "منتظریم"، واقعیت انتظار این است که همیشه آماده جهاد در رکاب حضرت مهدی (عج) باشیم.



دکتر لاریجانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم تکریم شهدا و تشکر از نمایندگان استان سمنان و ریاست مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت : این نهایت زیرکی فردی است که افق دورتر از این دنیای فانی را می‌بیند چرا که منطق آخرت با دنیای کنونی بسیار متفاوت است و روابط از جنس دیگری است، افرادی که به جهاد و شهادت فکر می‌کنند منطق آن دنیا را درک و زندگی دنیوی خود را در امتداد زندگی اخروی‌شان می‌بینند. من خاک پای شهدا هستم و همیشه سعی کرده‌ام در گیر و دار فعالیت‌ها هر جا مراسمی در خصوص شهدا برگزار می‌شود شرکت کنم.



دکتر لاریجانی علم دوستی و توجه به دانش را از دیگر ابعاد پیشرفت انسان و جامعه دانست و افزود: جهاد و شهادت در زندگی اسلامی یک رکن اساسی محسوب می شود. این مایه ننگ است که در کشورهای اسلامی با منابع بسیار، نخست وزیر کشوری همچون انگلیس بگوید "ما برایتان امنیت ایجاد می‌کنیم"! و البته حرف هایی نیز علیه ایران می‌زنند، چرا که متأسفانه در این کشورها آمادگی روحی برای جهاد وجود ندارد لذا بیگانگان از این ضعف آنها استفاده می کنند.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آمادگی لازم را برای ورود به دنیای دیگر نداشته باشیم دچار حسرت خواهیم شد و این حسرت که انسان می‌کشد بسیار جانسوزتر از سختی‌های جسمی است، گفت: به اعتقاد عرفا و علما جهنم سوزان همین حرمان و حسرتی است که انسان پس از مرگ به آن دچار می‌شود؛ چرا که در آن دنیا فرصت جبران مسیر رفته وجود ندارد. افرادی که به جهاد می‌اندیشند به یقین تیزهوش و آینده‌نگر هستند؛ چرا که منطق زندگی را بر پایه اصولی گذاشته‌اند که در آخرت، زندگی مبنی بر شادی و سرور داشته باشند. جدا از عزتمندی شهدا در زندگی متعارف ما باید گفت این فقط جنبه فردی مقام شهدا است. تأثیرات اجتماعی رشادت، جهاد و ایثارگری شهدا تا همیشه ادامه دارد.



رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نا امنی های موجود در منطقه ادامه داد: تمام منطقه در اطراف ایران از بحران نا امنی رنج میبرد اما ایران اسلامی کاملا امن است چرا که انها میدانند ایران حریف سختی است و نباید با آن طرف شد. این عظمت ایران و ترس کشور های دیگر برگزرفته از وحدت دوران جنگ است ، آنها میدانند ملت ایران اهل مجاهدت بوده و پای مجاهدت های خود می ایستد، مثلا وقتی میگوید با تروریست مبارزه میکنیم برخلاف برخی کشور ها که فقط بیانیه صادر میکنند با جدیت برحرف خود پا فشاری می‌کند. دشمنان اسلام به دلیل این که نتوانستند علیه ایران اقدام نظامی انجام دهند؛ یک روز مسئله هسته ای و یک روز سرقت بین المللی منابع و ثروت ایران را دنبال می کنند چراکه راه دیگری برای مبارزه ندارند.



وی همچنین در خصوص دخالت آمریکایی ها در انتخابات ایران افزود:  آن‌ها دنبال رفتار ایذایی هستند و این امر که خیلی گستاخانه راجع به انتخابات صحبت می‌کنند،‌ فضاحتی برای آمریکایی‌ها است. بعد از اینکه قیل و قال هایی در مورد انتخابات خودشان بود و ادامه هم دارد، مشاجراتی در آنجا به وجود آمد و گفتند تقلب شده، هنوز هم این مشکلات در خیابان ها ادامه دار است.



رئیس قوه مقننه تصریح کرد: کشوری با این اوضاع، راجع به انتخابات ایران صحبت می‌کند؛ ایرانی که در منطقه مثل درّ می‌درخشد.



وی ادامه داد: کدام یک از کشورهای منطقه انتخابات این گونه‌ای داشته اند؟ در حالیکه برخی از آن‌ها پادشاهی هستند و نمایندگانشان را خودشان تعیین کرده و به مجلس می برند. حتی بعضی‌ها که انتخابات برگزار می‌کنند آنقدر قدرت نظامی قوی دارند که هر روز می‌توانند تغییراتی در انتخاب مردمانشان ایجاد کنند.



دکتر لاریجانی در ادامه با تاکید به رعایت ادب، با بیان اینکه نحله‌های فکری و آموزه‌های مختلف انسان را به یادگیری علم و ادب توصیه می‌کند که این موضوع نیز در اسلام توصیه می‌شود، گفت: از نظر اسلام مسلمان واقعی کسی است که عقل گرا باشد و در کتاب اصول کافی، بخش اول به طور مفصل از عقل‌گرایی صحبت شده است لذا مسائلی همچون عقل گرایی، تقوا و ایمان به پیشرفت انسان و جامعه مسیر می‌دهد.



رئیس قوه مقننه اضافه کرد: تلاش مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان برای گسترش سبک زندگی جهادی و شهادت‌محور قابل تحسین است چرا که پیشرفت کشور ما در گرو همین تفکر خواهد بود.



وی با تاکید براینکه در استان سمنان منابع معدنی و انسانی بسیاری وجود دارد که می‌تواند موجب جهش کشور شود، گفت: مجلس  و دولت در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 به این مهم توجه کرده  تا زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی فراهم شود.از فارغ التحصیلان دانشگاهی درخواست دارم به دنبال کارآفرینی و تولید باشند چرا که تولید می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور را دگرگون کند.



وی افزود: مجلس برای سال آینده 3 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرده است. نقش آموزش و پرورش در جامعه بسیار تأثیرگذار و پررنگ است و این در حالی است که می‌دانیم معلمان و فرهنگیان مشکلات متعددی دارند. امیدواریم با توجه به اهتمام مقام معظم رهبری و بیانات مکرر در زمینه اقتصاد مقاومتی همه ما به این نگاه خیرخواهانه توجه کرده و زمینه را برای باروری ایران فراهم کنیم.



بنا بر این گزارش دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم کتاب "فرهنگ شهادت دانش آموزان سمنان" را رونمایی کرد.



دکتر لاریجانی پس از این در سفر یک روزه خود به استان سمنان حضور در شورای اداری استان و برنامه زنده تلویزیونی استانی را در پیش دارد.



پایان پیام

  • کد خبر : 192781
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار