خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/05 - 16:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در نشست شورای اشتغال شهرستان گناباد مطرح کرد:

رشد صادرات در گرو ارائه مشوق های ثابت/ تاکید بر رفع مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای صحیح قوانین مربوط به بخش تولید گفت:  باید تولید ملی و صادرات کشور افزایش یابد و در این راستا مشوق های ثابت برای رونق صادرات ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، امروز (پنجشنبه، 5 مردادماه) در جلسه شورای اشتغال شهرستان گناباد گفت: قبول دارم شرایط تولید در کشور سخت است و مقایسه آمارها در این رابطه بیانگر این است که تولیدکنندگان کشور با دشواری هایی روبرو هستند.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس قوانینی در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید و صادرات مصوب شده، اما به صورت کامل اجرایی نشده و نباید فراموش کرد سیاست های اصل 44  قانون اساسی به درستی اجرایی نشده است.



دکتر لاریجانی با بیان اینکه دولت با مشکلات اقتصادی روبرو است، افزود: نسبت به 4 الی 5 سال گذشته وضعیت تولید بهبود یافته، اما این روند باید ارتقا یابد.



وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان تقاضای تخفیف مالیاتی دارند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت با وجود درآمدهای نفتی و مالیاتی کشور با سختی هایی روبرو است، زیرا هنوز بدنه دولت کوچک نشده است.



رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: طرح آمایش سرزمین یک طرح مطلوب است و در این راستا مقدمات کار آماده شده است و امیدوارم این طرح طی یکی دو سال آینده به صورت کامل نهایی شود، به دلیل اینکه در جانمایی های صحیح برای تولید نقش مهمی دارد.



دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید سیاست های اقتصاد مقاومتی به طول کامل و صحیح اجرایی شود، افزود: شرایط کار باید به نحوی آماده شود که تولید ملی و صادرات افزایش یابد، البته برای رونق صادرات باید مشوق های باثبات در این بخش ارائه کرد و کمیته ای در مجلس در این رابطه کار می کند.



وی تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت آزمایشی اجرا شده و با اشکالاتی روبرو است که در دائمی شدن این قانون، باید این اشکالات برطرف شود. در هر صورت در مجلس روی اصلاح این قانون کار می شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکل کمبود آب در کشور با پیچیدگی هایی روبرو است، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، تصمیم هایی برای مقابله با بحران کم آبی گرفته شده است.



دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه برگزاری نشست های مشترک مسئولان دولتی با کارآفرینان مفید است، بیان کرد: تردیدی نداشته باشید که دغدغه دولت و مجلس رفع مشکلات و موانع تولید است.



وی با بیان اینکه باید در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی خودکفا شده و از این بخش حمایت شود، گفت: ضروری است تا شرایطی فراهم شود که از بخش تولید در شهرستان هایی مانند گناباد و سایر شهرهای کوچک حمایت شود، زیرا این موضوع درکل برای کشور مفید است.



رئیس قوه مقننه افزود: در گذشته به دلیل اعمال تحریم دشمنان و برخی سوءمدیریت ها، کشور با مشکلاتی روبرو شد و در 4 سال گذشته از شرایط برزخی باید عبور می کردیم.



دکتر لاریجانی گفت: امیدوارم با باثبات تر شدن شرایط اقتصادی کشور زمینه توسعه بیشتر اقتصاد فراهم شود و با نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی به اهداف خود در اقتصاد دست یابیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 205909
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار