خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/24 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس پارلمان عمان:

آمریکا امروز پارا فراتر گذاشته و مدعی شده ایران به توافق پایبند نبوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه برخی کشورها به آتش اختلافات دامن می زنند؛اما نقش و تلاش عمان همواره در جهت ایجاد آرامش و صلح بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه دیدارهایش در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در سن‌پترزبورگ انجام شده امروز با رئیس پارلمان عمان دیدار و گفت وگو کرد.



دکترلاریجانی به سطح روابط دوکشور اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه برخی کشورها به آتش اختلافات دامن می زنند؛اما نقش و تلاش عمان همواره در جهت ایجاد آرامش و صلح بوده است.



وی اظهار داشت: ایران بعد از 30 ماه مذاکره سخت به توافق بین المللی دست پیدا کرد،این توافق به تأیید شورای امنیت نیز رسید، ایران همواره بدان پایبند بوده و این مهم را آژانس بین المللی آژانس اتمی بارها تأکید کرده است.



لاریجانی افزود:از سوی دیگر آمریکا امروز پا را فراتر گذاشته و مدعی شده ایران به توافق پایبند نبوده ؛در حالی که ناظر توافق آژانس تعیین شده است.



وی افزود: بحران سوریه و تروریسم منطقه‌ای است و ایران از ابتدا به دنبال آرامش و صلح در منطقه بوده است و معتقد بودیم بحران سوریه راه‌حل سیاسی دارد،اما متأسفانه بحران آفرینی کردند. ایران همچنان به ایجاد صلح و ثبات در منطقه تأکید دارد.



لاریجانی برگسترش روابط دوکشور تأکید کرد و اظهار داشت: باید در راستای روابط اقتصادی و گسترش آن گام‌های موثری برداشته شود زیرا روابط اقتصادی،گسترش روابط سیاسی را هم به دنبال دارد.



ایران کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است/عمان خواستار سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران



خالدبن هلال بن ناصرالمعولی رئیس پارلمان عمان نیزگفت:ایران کشوری مهم و تأثیرگذار و وزنه‌ای در منطقه است،فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران بسیار است از آن طرف عمان کشوری با موقعیت استراتژیک است و به مسائل بین‌الملل اشراف کامل دارد.اینها زمینه‌های تحکیم روابط را فراهم کرده است.



وی گفت: عمان خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران است که امیدواریم موثر شود.



رئیس پارلمان عمان ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور ایجاد شده است و فرصت‌های روابط اقتصادی را عملا دنبال می‌کند. باید به این کمیسیون کمک کرد./




پایان پیام


  • کد خبر : 215272
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار