خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/09 - 15:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نقوی حسینی در دیدار با مدیرکل امورآفریقا وخاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی:

گفت‌وگو راه حل تمام مناقشات است/لزوم توسعه روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی گفت:برجام یک توافق بین‌المللی است و انتظار می‌رود همان طور که ایران به تعهدات خود پایبند بوده؛ سایر طر‌ف‌ها نیز به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هون جین اوک مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه )با  سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



نقوی حسینی:جنایات داعش در عراق و سوریه برای جامعه جهانی روشن است



نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دراین دیدار ضمن اشاره به بیانیه‌های رسمی آژانس بین‌المللی مبنی بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجام گفت:برجام یک توافق بین‌المللی است و انتظار می‌رود همان طور که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده است؛ سایر طر‌ف‌ها نیز به تعهدات خود عمل کنند.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای همه وضعیت‌های احتمالی، سناریوی لازم را پیش‌بینی کرده است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: جنایات داعش در عراق و سوریه برای جامعه جهانی روشن است و آمریکا درحالی به مقابله با داعش تظاهر می‌کند که خود از ایجادکنندگان و حامیان آن است.



نقوی حسینی با تأکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی و نقش گروه‌های دوستی درگسترش تعاملات اظهارداشت: ما معتقدیم گفت‌وگو راه حل تمام مناقشات است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مناسبات سیاسی میان ایران و کره جنوبی را مثبت ارزیابی کرد و بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد.



اهمیت نقش ایران و کره جنوبی در صلح و ثبات در خاورمیانه



هون جین اوک مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت نقش ایران و کره جنوبی در صلح و ثبات در خاورمیانه گفت:تحولات سیاسی بین‌المللی نباید مانعی در توسعه مناسبات میان دو کشور باشد.



مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی با اشاره به موضوع برجام خاطرنشان کرد:ما تحولات را دنبال می‌کنیم و به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی می‌دانیم که ایران درخصوص برجام به تعهدات خود عمل کرده است.



در پایان طرفین بر توسعه روابط فیمابین در همه زمینه‌ها تأکید کردند./




پایان پیام


  • کد خبر : 241808
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار