خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/14 - 07:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

نشست بعدازظهر کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی APA

نشست بعدازظهر کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در شهر ازمیر ترکیه با حضور سیده فاطمه ذوالقدر، محسن کوهکن ریزی، علی کاظمی باباحیدری و جلیل رحیمی جهان آبادی در روز ١٢ مهر به منظور بررسی مفاد مندرج در پیش نویس قطعنامه های ده گانه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  نشست بعدازظهر کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی APA در شهر ازمیر ترکیه با با حضور نمایندگان خانه ملت سیده فاطمه ذوالقدر، محسن کوهکن ریزی، علی کاظمی باباحیدری و جلیل رحیمی جهان آبادی در روز ١٢ مهر  به منظور بررسی مفاد مندرج در پیش نویس قطعنامه های ده گانه برگزار گردید. 



مفاد مندرج در ابن قطعنامه ها درصدد است تا زمینه های لازم برای مبارزه با قاچاق اقلام فرهنگی و همچنین مبارزه با فساد در سطح منطقه را فراهم کند.



در قطعنامه ای دیگر همگرایی بین مذاهب و ادیان با رویکرد گفتگوی تمدن ها و فرهنگ صلح به دور از کلیشه سازی های نژادی، ملی و قومی مطرح شد.



 











نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی


 



همچنین قطعنامه های با رویکرد مساوات بهداشتی، توجه به حقوق کارگران مهاجر در آسیا، همکاری موثر در زمینه مبارزه با مواد مخدر  و همکاری برای کمکهای بشردوستانه به سوریه، عراق، یمن و میانمار در استانه فاجعه انسانی مورد بررسی قرار گرفت. 



در قطعنامه ای نمایندگان زن پارلمان های آسیایی عضو APA نیز موضوع صیانت و ارتفاء وضعیت زنان با هدف مشارکت زنان در امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی لحاظ شده تا با تخصیص جایگاه های قدرت و نهادهای منتخب به زنان زمینه سازی تقویت و توسعه اصول دموکراتیک در حیات اجتماعی فراهم شود. 



در این نشست پس از طرح مفاد قطعنامه ها، کشورهای مختلف نظرات و پیشنهادات خود را برای تصویب و نهایی شدن آنها مطرح کردند.



پایان پیام/ 



 

  • کد خبر : 263342
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار