خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/20 - 13:35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
زاهدی در کمیته دائمی امور سازمان ملل مطرح کرد:

موفقیت‌های کشورمان در حوزه های مختلف علی‌رغم اعمال تروریسم سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا

نماینده ایران در کمیته دائمی امور سازمان ملل در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علمی، فناوری، کشاورزی و صنعتی علیرغم فشارهای ظالمانه وتحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی به ویژه آمریکا که تروریسم سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه کشورمان اعمال کرده به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت اعزامی به قطر، محمدمهدی زاهدی در نشست کمیته دائمی امور سازمان ملل که با موضوع درخصوص اقدامات پارلمانی برای اهداف توسعه پایدار جهت ارائه در یکصدوچهلمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس (IPU) برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران  همواره توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد و توسعه پایدار داشته است و در طول 40 سال انقلاب از سال 1979 تاکنون دستاوردهای زیادی دارد.



وی ادامه داد: در طول 40 سال گذشته انقلاب اسلامی برنامه‌هایی جهت توسعه پایدار انجام داده است. به لحاظ توجه به بهداشت و سلامتی مردم، امید به زندگی در ایرانیان 2.21 سال افزایش یافته است.



زاهدی افزود: ما توانسته ایم آموزش عالی را در کشور به گونه ای توسعه دهیم که تعداد دانشجویان ما که در سال 1979 ، 176 هزار نفر بوده است در حال حاضر به 4.2 میلیون دانشجو افزایش پیدا کند و تقریبا در تمامی رشته های به روز دنیا دوره های تحصیلات تکمیلی داریم و تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه های ما 23 برابر شده است.



نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: ما توانسته ایم در طول 40 سال انقلاب به گونه ای عمل نماییم که در تعدادی از فناوری های پیشرفته در دنیا مانند سلول های بنیادی، نانوتکنولوژی، هوا فضا، زیست فناوری، سیستم های فازی (Fuzzy)، فناوری صلح آمیز هسته ای و حتی دفاعی و... صاحب نظر و جایگاهی متعالی باشیم.



وی یادآور شد: توجه به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی و دور شدن از اقتصاد مبتنی بر نفت، به گونه ای که امیدواریم طی چند سال آینده کشورمان اقتصاد بدون نفت را دنبال کند.



این نماینده مردم در مجلس  اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران (1979) دوسوم زنان ایران حتی توانایی نوشتن اسامی خود را نداشتند در حالی که امروزه بیش از 86 درصد از زنان ایرانی با سواد هستند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ظهور نویسندگان زن، پدیده ای پس از انقلاب اسلامی است، قبل از انقلاب تعداد این افراد بود اما امروزه ظهور 7300 نویسنده زن و70 ناشر زن از پدیده های انقلاب اسلامی است. تولید فولاد کشور از 360 هزار تن در سال 1979 به 18 میلیون تن در سال 2018 رسیده است.



وی ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی از 8/17 میلیون تن در سال 1979 به 120 میلیون تن در سال 2018 رسیده است. انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی در جهت توسعه همه جانبه و پایدار گام برداشته است که تنها به بخشی از موفقیت ها و دستاوردها اشاره شد. این موفقیت ها علیرغم فشارهای ظالمانه وتحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی به ویژه آمریکا که تروریسم سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه کشورمان اعمال نموده، به دست آمده است. ملت ایران و مسئولین کشورمان دست در دست یکدیگر زیر چتر رهبری کشور برنامه ریزی وسیعی برای ورود به 40 سال آینده و انقلاب علمی و صنعتی نسل چهارم و با رعایت عدالت، برابری، اقتصاد دانش بنیان و پایدار در دست تهیه و اجرا دارند.  



زاهدی اظهار کرد: اینجانب باور دارم که تلاشها و گفتگوهای صورت گرفته در این کمیته می تواند منجر به افزایش فهم مجالس از الگوهای رشد اقتصادی، فهم ساز وکارهای پارلمانی برای تشویق و حمایت از برنامه های اقتصادی و زیست محیطی، ایجاد شبکه های مختلف بین مجالس کشورهای عضو شود و آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار (IPU) قرار دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 277559
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار