خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/19 - 00:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس مجلس پاکستان:

مبارزه با تروریسم و شکست آن در شرایط حساس منطقه امری ضروری است

در نشست نمایندگان مجالس ایران، پاکستان، چین، افغانستان، روسیه و ترکیه که در اسلام آباد پاکستان برگزار شد، اساسنامه و آیین نامه مجمع کنفراس روسای مجالس شش کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛در نشست نمایندگان مجالس جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، چین، افغانستان، روسیه و ترکیه که به مدت دو روز ١٧ و ١٨ اردیبهشت ماه ٩٧، در اسلام آباد پاکستان برگزار شد، اساسنامه و آیین نامه مجمع کنفراس روسای مجالس شش کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. 

قرار است منشور مذکور در اجلاس سران در تهران نهایی و اجرایی شود.

شش کشور مذکور در این اساسنامه در جهت ارتقای تجارب، همکاری،تقویت صلح و توسعه درمنطقه و جنگ علیه تروریسم توافق کردند.

دکتر نوریان در راس هیاتی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی دراین نشست مشارکت کرده  و در دیدار با رئیس مجلس پاکستان ضمن ابلاغ سلام دکتر لاریجانی به ایشان روابط پارلمانی دوکشور را بسیار دوستانه و برای وی در انتخابات ماه آینده مجلس پاکستان آرزوی موفقیت و از حادثه ترور نافرجام وزیرکشور پاکستان اظهار تاسف کرد.

رئیس مجلس پاکستان نیز ضمن ابلاغ سلام گرم خود به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، روابط برادرانه دو کشور را موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه خواند و مبارزه با تروریسم و شکست آن در شرایط حساس منطقه امری ضروری توصیف کرد.

شایان ذکر است؛ سران شش کشور مذکور در نشست اسلام آباد در دی ماه سال گذشته پیرامون تاسیس این مجمع و برگزاری نشست دوم در تهران توافق کردند./

  • کد خبر : 243229
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار