خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/02 - 15:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیرضابیگی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران مطرح کرد؛

فعال‌سازی بخش خصوصی در ایران و گرجستان با فراهم کردن زمینه همکاری‌های استانی میان دو کشور

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: همکاری‌های میان استان‌های دو کشور منجر به فعال شدن بخش‌های خصوصی دو طرف و تسریع در ارتقای سطح مناسبات تجاری فیمابین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان امروز (شنبه، 2 تیرماه) با شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران دیدار و گفتگو کرد.



علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و گرجستان و علقه های فرهنگی دو کشور گفت: با توجه به مهیا بودن بسترهای توسعه همکاری های ایران و گرجستان، نمایندگان دو ملت در مجلس می توانند با مذاکرات بیشتر، زمینه ارتباطات مردم با مردم را فراهم کنند.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ممتاز مجالس دو کشور در توسعه همکاری های فیمابین افزود: مجلس شورای اسلامی از تقویت همکاری های خود در سطوح مختلف با مجلس گرجستان استقبال می کند.



وی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و گرجستان اظهار داشت: توسعه همکاری های اقتصادی از مهمترین علاقمندی های دو طرف بوده که در بردارنده منافع دو جانبه است لذا باید مقامات دو کشور توجه خاصی نسبت به تحکیم روابط تجاری فیمابین داشته باشند. 











دیدار احمد علیرضابیگی با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان


علیرضابیگی افزود: برگزاری هفتمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور در تهران به میزبانی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی ایران می تواند موجب پیشبرد هر چه اهداف دو کشور در زمینه های اقتصادی شود، از این رو امیدواریم این نشست در اسرع وقت برگزار شود.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی میان استان ها و شهرهای ایران و گرجستان بیان داشت: همکاری های میان استان های دو کشور منجر به فعال شدن بخش های خصوصی دو طرف و تسریع در ارتقای سطح مناسبات تجاری فیمابین می شود.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در پایان این دیدار با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض تعهدات بین المللی از سوی این کشور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی از همه کشورها مستقل انتظار می رود موضعی مناسبی در مقابل این اقدام اتخاذ کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران: لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور از مهم‌ترین دستاوردهای سال‌های اخیر در راستای رونق صنعت گردشگری بوده است



شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران نیز با ابراز خرسندی از توسعه روابط دوستانه دو کشور در زمینه های مختلف گفت: در سال های اخیر مذاکرات خوبی میان دولت ها و مجالس دو کشور در جریان بوده است که نشان دهنده روابط نزدیک و دوستانه ایران و گرجستان است.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از استقلال و تمامیت ارضی گرجستان دفاع کرده و مدافع صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی است که این جای قدردانی دارد.



کیکناولیدزه همچنین تصریح کرد: بخش انرژی و حمل و نقل از مهمترین زمینه های همکاری دو طرف است و طرف گرجی از این همکاری های استقبال می کند.











دیدار احمد علیرضابیگی با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان


رییس گروه دوستی گرجستان و ایران ادامه داد: برنامه های عظیمی برای توسعه خطوط راه آهن و حمل و نقل در بنادر گرجستان داریم که در صورت مشارکت طرف های ایرانی در این پروژه ها، منافع مستقیمی برای دو طرف حاصل می شود.



شالوا کیکناولیدزه همچنین بر ضرورت توسعه دستاوردهای اقتصادی مشترک دو کشور تاکید کرد و افزود: لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم از مهمترین دستاوردهای دو کشور در سال های اخیر بوده که موجب رونق صنعت گردشگری هم شده است.



رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران در پایان خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات ایران و اروپا برای حفظ برجام هستیم و امیدواریم این مذاکرات به نتایج مثبتی برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 250134
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار