خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/17 - 13:41
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : بین الملل

روز قدس؛ روز خروش برای انسانیت

روز قدس نه فقط خروش مردم ایران و مسلمانان جهان برای اعلام انزجار از ستمگری‌های رژیم صیونیستی، بلکه فریاد انسانیت است از اقصی نقاط دنیا در محکومیت ددمنشی.

خبرگزاری خانه ملت – آخرین جمعه ماه رمضان که با نام "روز قدس" نامگذاری شده، روز هم‌پیمانی آزادی‌خواهان و استکبارستیزان جهان است که به نشانه انزجار از رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی به تظاهرات و راهپیمایی می‌پردازند.



ایرانیان نیز فارغ از هر قوم و دین و گرایشی، این آخرین جمعه ماه رمضان را به خیابان‌ها می‌آیند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و نفرتشان را از جنایتگری و زورگویی به نمایش بگذارند.



در همین راستا بود که چند روز پیش مقام معظم رهبری در سخنانی، حمایت از فلسطین و نیروی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه را "مایه آبرو برای جمهوری اسلامی" دانستند و تاکید کردند: حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.



ایشان هم‌چنین در بخش دیگری از بیاناتشان حضور مردم در صحنه را بسیار مهم خواندند و با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در جمعه همین هفته، افزودند: به فضل الهی، و به برکت حضور پرشور مردم، روز قدس امسال از سال‌های گذشته، قوی‌تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.



رئیس جمهور حسن روحانی نیز در پیامی با دعوت از مردم برای حضور گسترده در مراسم روز قدس، تصریح کرد: روز قدس امسال، ویژگی های خاصی دارد؛ امسال علاوه بر اینکه هفتادمین سالروز اشغال سرزمین فلسطین است، شاهد آن هستیم که بیت المقدس، سرزمین مورد احترام همه مسلمانان برخلاف تمام مقررات و قوانین بین المللی از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی شناخته شده است.



روحانی اظهار داشت: امسال همچنین شاهد ظلم و جنایت بیشتر بر مردم مظلوم فلسطین و بویژه ساکنان غزه هستیم و از سوی دیگر در ماه‌های گذشته شاهد دوره گردی بیشتر سران رژیم صهیونیستی به منظور ایران هراسی و تلاش علیه منافع ملت بزرگ ایران بوده ایم.



رئیس جمهور تصریح کرد: از همین رو از همه مردم عزیز ایران، دارای هر تفکر و اعتقادی هستند، انتظار دارم با حضور در راهپیمایی بزرگ روز قدس، این پیام را به رژیم غاصب صهیونیستی بدهند که سرزمین فلسطین و قدس شریف را فراموش نکرده‌اند و آزادی قدس شریف همچنان آرمان مقدس ملت ایران و همه مسلمانان است.



روحانی خاطرنشان کرد: دور نیست روزی که ملت شریف فلسطین به خانه‌های خود بازگردند و مسلمانان بتوانند در قدس به عنوان قبله اول خود نماز برپا دارند.



دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امسال سخنرانی خواهد کرد.



همچنین هیات دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای از عموم ملت ایران، اقوام، شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دعوت کرد با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس؛ صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبارستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.



در این بیانیه تاکید شده است: بی‌شک تنها راه مقابله با استمرار گستاخی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی، حضور آگاهانه و لبیک دوباره به تدبیر خردمندانه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است؛ و شایسته است ملت بزرگ ایران نشان دهند در دفاع از آرمان‌های برحق ملت مظلوم فلسطین همچنان مصمم هستند و به یاری خدا پیروزی نهایی از آن مظلومان و حق‌طلبان خواهد بود که وعده الهی نزدیک است.



رئیس قوه قضاییه نیز در پیامی گفت: نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" از مهم‌ترین یادگار‌های ارزشمند امام راحل (ره) است و با گذشت سال‌ها از این نامگذاری، امروز به برکت راهبری حکیمانه و مدبّرانه مقام معظم رهبری مدظله العالی، آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت فلسطین، جغرافیای تحت نفوذ قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای شوم صهیونیست‌ها در سیطره بر "نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" را دیگر باطل نموده است و روزشمار اضمحلال این لکه ننگین تاریخ آغاز شده است.



دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی، به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد  که در بخشی از آن آمده است: اما ملت قهرمان و آزاده فلسطین با روحیه سرشار از مقاومت و شرکت در تظاهرات مستمر بازگشت و تقدیم ده‌ها شهید و صدها مجروح، با تمام توان در مقابل این طرح خبیثانه و شیطانی سینه سپر نموده‌اند و موفق شده‌اند توجه و نظر افکار عمومی جهان را به فاجعه وخیمی که در سرزمین‌های اشغالی در حال جریان است جلب نمایند و بار دیگر اثبات کنند که همچنان فلسطین و آزادی قدس اولویت اول جهان اسلام است.



مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: «رییس، دبیر، اعضا و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز جمعه در لبیک به دعوت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین همراه با امت روزه دار ایران اسلامی در راهپیمائی دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت می کنند و همراه با مسلمین جهان، ضمن ابراز نفرت و انزجار از رژیم کودک کش صهیونیستی، اقدام اخیر دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا محکوم می کنند



روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از آیت الله احمد جنتی اعلام کرد: ­مسأله قدس مسأله اسلام و انسانیت است، در فطرت انسان است که باید از مظلوم دفاع و حمایت کند، فلسطین عضو پیکر اسلام و قبله اول مسلمین است



وی گفت: از زمانی که فلسطین­ اشغال شد، امام ما و مظلومان و مسلمانان باغیرت همه به فکر بودند که مردم مسلمان را باید از دست ظالمان نجات بدهند.



مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای مردم ایران اسلامی را به حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد که در بخشی از آن آمده است: بی شک روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری خواهد داشت؛ چرا که علاوه بر جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در اشغال هفتاد ساله سرزمین فلسطین، اقدام وقیحانه و خلاف عرف دیپلماتیک رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا و سرمداران کاخ سفید در انتقال پایتخت ایالات متحده به قدس شریف که نقض صریح قوانین بین المللی است، هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرد و هم خشم مقدس آنان را بیش از پیش برانگیخت .



بیشتر بخوانید:



مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس: رفتار ضدانسانی رژیم اسرائیل بر خلاف آموزه‌های الهی یهودیت است



عارف: روز قدس متعلق به انسانهایی است که برای عدالت و انسانیت ارزش قائل هستند



قاضی‌زاده هاشمی: روز جهانی قدس انسانی‌ترین روز دنیا است



حاجی بابایی: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس امنیت منطقه‌ای و داخلی را به همراه دارد



نعمتی: اتفاقات اخیر اهمیت و حساسیت روز قدس امسال را افزایش داده است



اکبریان: جبهه مقاومت ایده تشکیل اسرائیل بزرگ را به یک رویا تبدیل کرد



همچنین ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی از سوی سرلشکر باقری اعلام کرد: از آنجا که "روز جهانی قدس" امسال در تلاقی با تحولات جدید مانند اقدام نکبت بار امریکا در انتقال سفارت این کشور به "بیت المقدس" و به رسمیت شناختن قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز جنایات صهیونیست‌های جلاد و کودک‌کش در به خاک و خون کشاندن مردم غزه و راه‌پیمایی "حق بازگشت"، از اهمیت مضاعفی برخوردار گردیده است، حضور انقلابی، توفنده و گسترده اقشار و آحاد مختلف ملت ایران در همراهی با مسلمانان جهان "در راه‌پیمایی سراسری روز جهانی قدس" برای حمایت از "آرمان قدس" و" انتفاضه فلسطین" خواهد توانست  فتنه جدید امریکایی-صهیونیستی را با شکست مواجه ساخته و روند پیروزی فلسطینی‌های مظلوم و مقاوم و نابودی اسراییل غاصب و اشغالگر را سرعت بخشد.



سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از آحاد ملت ایران برای شرکت پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، نهادینه شدن تفکرمقاومت و انتفاضه ضد صهیونیستی در فلسطین را قدرت نرم امت اسلامی و فلسطینی های قهرمان و شجاع در دست یابی به آرمان آزادی بیت المقدس دانست.



این بیانیه می افزاید: مقاومت اسلامی فلسطین که با انتفاضه "بازگشت" در مرحله ای نوین و تاثیرگذار قرار گرفته و نوار غزه هر روز شاهد خلق جنایات جدید صهیونیست ها در کشتار مردمان این سرزمین است، نشان می دهد که تفکر مقاومت ضد اشغالگری در عمق وجود نسل های نوین فلسطینی ریشه دوانده و به پشتوانه ۷۰ سال مقاومت و ایستادگی اسلاف می رود تا طومار اشغالگران را در هم بپیچد.



وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی، ضمن دعوت از تمامی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان به‌ویژه ملت شریف، مقاوم و حق‌طلب ایران به شرکت در مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بر این باور است در حالی که رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و در ادامه ۷ دهه تجاوز و اشغالگری خود، از ارتکاب به هیچ بی‌شرمی و جنایتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ابائی ندارد و دولت آمریکا نیز با توطئه انتقال سفارت خود به قدس شریف، مهر تایید خود را بر این جنایات زده است، روز قدس امسال را به یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی در موضوع فلسطین تبدیل کرده است که می‌تواند فرصتی شکوهمند و سرنوشت‌ساز را در حمایت از مردم مظلوم و تحت ستم و اشغال فلسطین و مبارزات مشروع آنان فراهم سازد.



مراجع عظام تقلید و دیگر گروه‌ها، احزاب، شخصیت‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در کشور نیز با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه از مردم و مسوولان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.



به گزارش اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرنگاران و عوامل خبری ۶۲ تلویزیون، ۲۸ خبرگزاری، ۲۱ نشریه و ۱۱ مؤسسه عکس وابسته به ۱۷ کشور جهان شامل کشورهای اتریش، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، سوئیس، ‌عمان، قزقیزستان، کره‌شمالی، کره جنوبی، کانادا، کلمبیا، کویت، هلند، یمن با دریافت سیگنال ماهواره‌ای سازمان صدا و سیما و با استفاده از خبرگزاری‌های داخلی روز قدس امسال را از دفاتر خود منعکس خواهند کرد.



بر اساس همین گزارش، به گفته رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از ۵۳۰۰ عکاس و خبرنگار، مراسم راهپیمایی امسال روز جهانی قدس را پوشش می‌دهند/.



پایان پیام

  • کد خبر : 247905
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار