خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/20 - 10:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
صادقی در دیدار با رئیس مجلس مشورتی خلق جمهوری اندونزی:

رشد گروه‌های تروریستی تهدیدی برای کشورهای منطقه و جهان است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، رشد گروه‌های تروریستی را تهدیدی برای کشورهای منطقه و جهان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی و هیأت همراه در  ادامه دیدارهای خود با ذوالکفلی حسن رییس مجلس مشورتی خلق جمهوری اندونزی دیدار و گفتگو کرد .



صادقی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه ارتباطات در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، گفت: ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون وجود دارد که باید با برنامه ریزی دقیق از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد .



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی با اشاره به وجود بسترهای فراوان اقتصادی و تجاری در دو کشور تصریح کرد:  ارتقا سطح همکاری های اقتصادی و صنعتی باعث شکوفایی و بهره مندی از توانمندی های ناشناخته در ایران و اندونزی می گردد.



 وی افزود: فراهم نمودن بستر ها و فعال نمودن  بخشهای خصوصی نیاز  به حمایت دولت و مجالس دو کشور است .



صادقی در بخش دیگری از سخنانش رشد گروههای تروریستی و افراط گرایی را تهدید برای همه کشور های منطقه و جهان دانست و افزود: رشد گروههای تروریستی بر بستر فقر، بی عدالتی و ضعف های دینی و مذهبی بوده که توسعه و پیشرفت کشور های اسلامی و رفع اختلافات میان آنها مانع از رشد افراط گرایی خواهد شد. 



وی در پایان بر تداوم رایزنی و گفتگو های مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در موضوعات منطقه ای و بین المللی تأکید کرد .



سروش: پیشرفت‌های چشمگیر پزشکی فرصتی برای رشد همکاری‌ها تهران و جاکارتا



همچنین در این دیدار ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی با تشریح پیشرفت های پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی کشورمان، خاطرنشان کرد: پیشرفت های چشمگیر پزشکی و علمی جمهوری اسلامی ایران میتواند فرصتی برای رشد همکاریها میان تهران و جاکارتا در بخش های فوق باشد . 



حسن: تضعیف توان کشورهای اسلامی و تقویت رژیم صهیونیستی به موجب بحران‌های منطقه‌ای



در ادامه این دیدار ذوالکفلی حسن رییس مجلس مشورتی خلق جمهوری اندونزی با ابراز خرسندی از گسترش ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور گفت: مجالس نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فیمابین ایفا می نمایند.



رئیس مجلس مشورتی خلق جمهوری اندونزی با ابراز تأسف از رشد گروههای افراطی در منطقه و حساسیت دولت و ملت اندونزی نسبت به موضوع فلسطین، تصریح کرد: بحرانهای موجود در منطقه باعث تضعیف توان کشورهای اسلامی و تقویت رژیم صهیونیستی شده است و باید با رویکرد وحدت در برابر دشمنان اسلام در پی حل مسائل اختلافی میان امت اسلامی باشیم.



وی افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه  و کمک به حل موضوع فلسطین و آوارگان فلسطینی نقش محوری و با اهمیت قلمداد میشود .



لازم به ذکر است محمود صادقی و هیات پارلمانی کشورمان با حنفی نایب رئیس مجلس مناطق اندونزی نیز دیدار و گفتگو کردند  و به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مورد علاقه طرفین در بخشهای مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و علمی پرداختند  و بر تحکیم و تقویت مراودات دوجانبه تأکید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 235884
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار