خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/29 - 11:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار مدیر خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ با رئیس کمیسیون امنیت ملّی مجلس

فابریزیو کاربنی مدیر بخش خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ عصر شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ با حشمت اله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت اله فلاحت­ پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب ارتباط و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران با کمیته بین ­المللی صلیب سرخ گفت: جمهوری اسلامی ایران بدلیل قرار داشتن در منطقه پرحادثه و بحران­ خیز خاورمیانه و تجربیات فراوانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی کسب کرده است، در زمینه کمک­های بشر دوستانه، همواره با کمیته بین المللی صلیب سرخ همکاری داشته است.



 











دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با مدیرکل منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ


 



وی در ادامه افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تجارب فراوانی در ارائه کمک­های بشر دوستانه به آسیب دیدگان ناشی از بلایای طبیعی و یا غیرطبیعی مانند جنگ در اقصی نقاط عالم برخوردار است و تاکنون همکاری­های خوبی با دیگر نهادهای امدادرسان بین­المللی بویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ داشته است.



 











دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با مدیرکل منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ


 



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت محافل جهانی در برابر کشتار بی رحمانه و ضد انسانی آل سعود و همپیمانانش علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن گفت: محاصره یمن توسط آل سعود عملاً مانع ارسال کمک­های انسانی برای مردم این کشور که در شرایط بسیار حاد و بحرانی بسر می ­برند، شده است و لذا  می­بایست هرچه زودتر راه حلی برای آن از سوی دولت­ها و نهادهای امداد رسان بین­المللی اندیشیده شود.



 











دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با مدیرکل منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ


 



فلاحت ­پیشه در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا در زمینه ارائه کمک­های بشر دوستانه یا تسهیل فعالیت نهادهای امداد رسان مانند کمیته بین­ المللی صلیب سرخ همکاری­ نماید.



فابریزیو کاربنی، مدیر بخش خاورمیانه کمیته بین­ المللی صلیب سرخ نیز در همین دیدار با تقدیر از کمک­های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به آسیب دیدگان حوادث مختلف در خاورمیانه و نواحی دیگر جهان گفت: تجربیات جمهوری اسلامی­ ایران و درک صحیح از وضعیت آسیب دیدگان حوادث گوناگون و نیازهای آنان، نقش مهمی در ارائه کمک­های بشر دوستانه به آسیب دیدگان دارد.



 











دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با مدیرکل منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ


 



وی در ادامه گفت: همکاری­های بسیار خوبی میان کمیته بین ­المللی صلیب سرخ و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در جریان است.



مدیر بخش خاورمیانه کمیته بین­ المللی صلیب سرخ همچنین با اشاره به بحران­ های منطقه خاورمیانه از جمله بحران یمن و سوریه گفت: مشکلات مختلفی در مسیر امداد رسانی به آسیب دیدگان جنگ در سوریه و یمن وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران در تسهیل کمک­های صلیب سرخ به آسیب دیدگان از جایگاه ویژه­ ای برخوردار است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 264721
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار