خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/27 - 19:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار فلاحت پیشه با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (سه شنبه 27 فروردین ماه) با رونالد کوبیا، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.



نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به تحولات منطقه به ویژه افغانستان گفت: سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی ایران استفاده از دیپلماسی و راه حل سیاسی در رفع مناقشات افغانستان است. وی افزود: ایران به دنبال ثبات و امنیت در منطقه است و همچنین نیز از دولت مستقل افغانستان که با رای ملت آن کشور تشکیل شده است حمایت می‌کند.



وی بر سیاست‌ مداخله‌جویانه کشورهای ثالث در امور افغانستان تاکید کرد و گفت: دولت و مردم افغانستان قربانی مداخله کشورهای دیگر در امور کشورشان هستند و همین امر موجب گردیده است که چشم انداز صلح به تعویق بیفتد و شاهد تداوم ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور باشیم.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش اتحادیه اروپا در افغانستان تصریح کرد: علیرغم گلایه‌مندی جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اروپایی در خصوص اقدامات عملی برجام، یکی از مسائلی که با اتحادیه اروپا بر آن موضع یکسانی داریم مسئله افغانستان می‌باشد، زیرا هر دو طرف به دنبال صلح و ثبات در افغانستان و مقابله با انتقال مواد مخدر هستند.



وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از 2600 شهید در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است.



 فلاحت‌پیشه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاستهای غلط آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله تروریست خواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقابله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروهک تروریستی داعش، موجب گردید تا در روزهای اخیر شاهد اقدام کینه توزانه دیگری از سوی آمریکا نسبت به ایران باشیم.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به استقبال مجلس شورای اسلامی از هرگونه همکاری جهت صلح و ثبات در منطقه به ویژه در افغانستان افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه ساز و کاری که منجر به صلح و ثبات در افغانستان شود استقبال و حمایت می‌کند.



رونالد کوبیا فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان نیز در این دیدار با ابراز تاسف از حادثه وقوع سیل درایران گفت: اتحادیه اروپا ضمن همدردی با مردم ایران، آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است و امیدواریم موثر واقع شود.



وی در ادامه افزود: میان اتحادیه اروپا و ایران در موضوع افغانستان تشابهات و تفاهم‌های زیادی وجود دارد که می‌بایست در این زمینه همکاری‌های یکدیگر توسعه و گسترش یابد.



فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان با اشاره به حل مناقشات سیاسی از طریق مذاکره گفت: اتحادیه اروپا از حل مسائل و مشکلات افغانستان از طریق گفتگو و مذاکره حمایت می‌کند و همچنین نیز از دولت مستقل شکل گرفته پشتیبانی خواهد کرد.



رونالد کوبیا در پایان این دیدار تصریح کرد: اتحادیه اروپا از نقش موثر ایران در منطقه و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیر می‌کند و امیدواریم فعالیت و همکاری خود را بیش از پیش توسعه و گسترش دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 278229
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار