خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/16 - 11:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار روسای گروههای دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی با یکدیگر

روسای گروههای دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی که در رأس هیأتی از این گروه دوستی پارلمانی به پیونگ یانگ سفر کرده است با تائه هیونگ چول رییس گروه دوستی پارلمانی کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.



بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور با یکدیگر گفت: سفر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به کره شمالی در دهه شصت و دیدار با رهبر فقید کره شمالی نقطه عطفی در روابط دوستانه دو کشور محسوب می گردد.



وی افزود: همواره روابطی مثبت و رو به رشد در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی بویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی برقرار بوده است که باید برای تقویت آن  برنامه ریزی مناسبی در نظر گرفت.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی با انتقاد از سیاستهای غلط و ناعادلانه آمریکا نسبت به کشورهای مستقل جهان تصریح کرد: اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران  و کره شمالی هیچگونه خللی در عزم دو ملت مستقل در مسیر پیشرفت و توسعه آنها بوجود نخواهد آورد.



وی تأکید کرد: مدیریت هوشمندانه تحریم ها از سوی جمهوری اسلامی ایران باعث خودکفایی و رشد توانمندی های علمی وفناوری کشورمان گردیده است.



بروجردی در بخش دیگری از سخنانش  اشتراک نظرات دو کشور در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی را فرصتی برای ارتقا سطح مناسبات فیمابین دانست و افزود: مواضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در مجامع و سازمان های بین المللی  و رایزنی های مستمر می تواند سدی در برابر نظام سلطه که همان آمریکا ست بوجود آورد.



وی در پایان بر تقویت و تحکیم مراودات علمی، دانشگاهی، سرمایه گذاری های مشترک، فعال کردن بخش های خصوصی  جهت ارتقا سطح مناسبات تجاری و بازرگانی و اجرایی کردن توافقات امضا شده تأکید کرد.



در ادامه این دیدار تائه هیونگ چول رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران سفر هیات پارلمانی کشورمان به پیونگ یانگ را فرصتی برای رشد و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف خواند و افزود: مجلس جمهوری خلق دمکراتیک کره بر توسعه ارتباطات مستمر با جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست و شریکی مطمئن تأکید دارد.



رییس گروه دوستی پارلمانی کره شمالی و ایران  با ناکام خواند تحریم ها علیه کشورمان افزود:  پیشرفت های علمی و نظامی ایران  سبب بی اثر کردن تحریم ها خواهد شد.



وی تأکید کرد: ملت کره شمالی در راه مبارزه با امپریالیسم در کنار ملت ایران خواهد بود.



 تائه هیونگ چول در پایان پیشرفت های تکنولوژی و علمی، صنعتی، پزشکی و دارویی ایران را فرصتی مناسب برای ارتقا سطح همکاری های مشترک دانست.



شایان ذکر است جلال میرزایی، غلامرضا شرفی و سیدجواد حسینی کیا نمایندگان مردم ایلام، آبادان و سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی در این دیدار حضور داشتند و در گفتگو با همتایان خود در مجلس کره شمالی بر ضرورت تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین تأکید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 268605
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار