خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/20 - 12:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی ایران و جمهوری کنگو

رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو که به برازاویل سفر کرده اند، با همتای خود در مجلس ملی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو که به اتفاق آقایان عبدالله رضیان، رامین نورقلی‌پور و حمید گرمابی از اعضای دیگر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به برازاویل سفر کرده است، با همتای خود در مجلس ملی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی گفتگو و تبادل نظر کردند.



فولادگر در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از دعوت و هماهنگی های پارلمان جمهوری کنگو برای سفر هیات پارلمانی کشورمان، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه حائز اهمیت خواند و بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های یکدیگر در زمینه های گوناگون اقتصادی، تجاری و خدمات فنی مهندسی تاکید نمود.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو با اشاره به پایبندی ایران به برجام و محکوم کردن خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، آنرا نقض آشکار  قوانین بین المللی خواند و گفت: دنیای امروز دنیای یکجانبه گرایی نیست و صلح و امنیت نیازمند همکاری و تعامل نزدیک کشورها با یکدیگر است.



فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گشایش سفارت جمهوری کنگو در تهران نقش بسزایی در توسعه مناسبات تهران - برازاویل خواهد داشت، گفت: امیدواریم با مساعدت دولت و پارلمان جمهوری کنگو شاهد بازگشایی  سفارت کنگو در تهران باشیم.



وی اظهار داشت: ما در حوزه های بهداشت، سلامت و کشاورزی امکانات زیادی داریم، همچنین در حوزه آموزش تجارب زیادی داریم که می توانیم در این حوزه ها همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.



همچنین در ادامه این دیدار عبدالله رضیان، رامین نورقلی پور و حمید گرمابی سایر اعضای گروه دوستی کشورمان نیز بر اهمیت گسترش همکاری ها به ویژه روابط پارلمانی تاکید کردند. 



مامونا فردیناند رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کنگو و جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به استقبال کشورش از توسعه و روابط دو جانبه با ایران گفت: پارلمان کنگو از توسعه همکاری های دوستانه فی مابین در زمینه های مختلف به ویژه همکاری تجاری و اقتصادی حمایت می کند.



وی همچنین گفت: ظرفیت های زیادی برای همکاری ایران و کنگو در زمینه های کشاورزی، انرژی، بهداشت و درمان وجود دارد که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کنیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی کنگو و ایران در پایان این دیدار، هدف از تشکیل گروه دوستی پارلمانی کنگو و ایران را برقراری ارتباط مستقیم و تعامل نمایندگان دو کشور جهت شناخت بیشتر دو ملت از یکدیگر عنوان نمود و گفت: امیدواریم دو طرف قدم های مثبتی برای ارتقای سطح مناسبات برازاویل و تهران بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 268891
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار