خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/25 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با وزیر خارجه گرجستان

احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و دیگر اعضا این گروه دوستی پارلمانی در ادامه دیدارهای خوددر تفلیس با داوید زالکانیانی وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه با کوچالر کیپانیدزه معاون وزیر دادگستری گرجستان دیدار و گفتگو کردند .



علیرضا بیگی در ابتدای این دیدار به اشتراکات فرهنگی و پیشینه دیرینه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت:«ایران و‌ گرجستان دارای قرابت تاریخی و تعاملات دیرینه هستند و تحکیم روابط دو کشور ریشه در تاریخ دو ملت دارد».



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، نقش پارلمان ها در تحکیم و تقویت روابط را حایز اهمیت خواند و اشاره کرد:«تحکیم روابط پارلمانی و ارتقا سطح همکاریها با تلاش گروه های دوستی پارلمانی باعث  تقویت مراودات دوستانه دو کشور در عرصه های محتلف میگردد». وی همچنین اظهارداشت:«نگاه مردم ایران به دولت و مردم گرجستان چیزی فراتر از مرزهای این کشور است و امیدواریم این نگرش مثبت به وسیله دولتمردان گرجی تقویت و همواره شاهد رشد  تعاملات فیمابین  باشیم».



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ با اقتصاد فراگیر خواند و ابراز داشت:«توسعه و‌ گسترش همکاریهایی اقتصادی و تجاری باعت سرعت بخشیدن به مناسبات اجتماعی و فرهنگی دو کشور خواهد شد.».



داوید زالکانیانی وزیرخارجه گرجستان نیز با تاکید بر گسترش ارتباطات فی‌مابین گفت:«مقامات عالیرتبه  و مردم گرجستان، جمهوری اسلامی ایران کشوری با اهمیت و تأثیرگذار در منطقه قلمداد میکنند.



زالکانیانی افزود:« با گسترش همکاریها و تداوم گفت و گو ها می توان به رفع موانع در مسیر ارتباطات فیمابین کمک کرد».



وی همچنین نگرانی هیات جمهوری اسلامی ایران درباره محدودیت حمل و نقل هوایی و موانع بانکی را قابل حل دانست و تاکید کرد:« موانع و محدودیت‌ها برطرف خواهد شد و ما نباید اجازه بدهیم تبلیغات و شایعات اثر منفی بر روابط دوستانه و تاریخی دو کشور گذاشته و ایینه روابط فی‌مابین را خدشه دار کند».



در پایان این دیدار، قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، در بیاناتی آخرین تحولات میان دو کشور را بررسی کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 276388
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار