خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/16 - 11:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی با رییس مجلس کره شمالی

رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی با رییس مجلس کره شمالی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در پیونگ یانگ با چائه تائه بوک رییس مجلس جمهوری خلق دمکراتیک کره دیدار و گفتگو کردند.



بروجردی دراین دیدار با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش مراودات میان دو کشور گفت: با کمک مجالس دو کشور باید گام های بلندی برای ارتقا سطح مناسبات در بخش های مختلف  دو کشور برداریم.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی اقدامات خصمانه و تحریم های ظالمانه علیه دو ملت ایران و کره شمالی از سوی آمریکا را سیاستی شکست خورده خواند و تصریح کرد: اعمال تحریم ها و خروج آمریکا از توافق برجام نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن و افول قدرت آمریکا در سطح بین المللی است.



وی افزود: سیاست هوشمندانه رهبران کره شمالی و قدرت بالای موشکی این کشور، آمریکا را به میز مذاکره کشاند.



بروجردی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از گفتگو و مذاکرات مقامات کره شمالی و جنوبی با یکدیگر گفت  مذاکرات رهبران دو کره باعث کاهش تنش در منطقه خواهد شد و سیاست ماهی گرفتن از آب گل آلود توسط  آمریکا را ناکام می کند.



وی تأکید کرد: آمریکا همواره بدنبال تیره کردن روابط ایران و کره شمالی با همسایگان شان می باشد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی بر لزوم تبادل تجارب میان دو کشور در موضوع تحریم ها و مدیریت هوشمندانه آن تأکید کرد.



بروجردی در بخش پایانی این دیدار  تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور جهت فراهم کردن بسترهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت های فراوان موجود در ایران و کره شمالی را مهم خواند و نیز از مواضع  این کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سوریه در مجامع بین المللی تقدیر نمود.



در ادامه این دیدار چائه تائه بوک رییس مجلس جمهوری خلق دمکراتیک کره روابط دو کشور را روابطی سنتی و دوستانه خواند و گفت: مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی کره شمالی  توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را مهم تلقی می کنند و بر توسعه ارتباطات فیمابین تلاش خواهند کرد.



رییس مجلس کره شمالی با اعلام مخالفت کره شمالی نسبت به خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم ها علیه کشورمان افزود: تحریم ها جنایتی از سوی آمریکا علیه ملت ایران می باشد و مطمئنأ این زورگویی آمریکا حاصلی جز شکست برایش نخواهد داشت.



چائه تائه بوک با تشریح اتخاذ سیاست کره شمالی جهت بهبود وضعیت زندگی مردم و رشد اقتصادی این کشور افزود: در چارچوب سیاست جدید کره شمالی فرصت های بسیاری در بخش های صنعتی، علمی، کشاورزی و تبادلات علمی و دانشگاهی میان دو کشور فراهم شده است که باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.



همچنین در این دیدار جلال میرزایی و سیدجواد حسینی کیا نمایندگان مردم ایلام و سنقر کلیایی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی کشورمان بر توسعه ارتباطات پارلمانی  و رایزنی های مستمر میان کمیسیون های تخصصی در مجالس ایران و کره شمالی تأکید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 268604
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار