خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/31 - 12:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس مجلس لبنان با رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین

نبیه بری رئیس مجلس لبنان با رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امیر خجسته، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین و هیأت همراه در سفر به بیروت لبنان با  نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کردند.



خجسته در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از تحولات سیاسی در لبنان گفت: تشکیل مجلس و دولت با محوریت جبهه مقاومت و تاثیرگذاری مثبت حزب الله، دستاورد بزرگی برای ملت لبنان است.



وی بر تداوم توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی  بویژه روابط پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کرد.



نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همدلی و همبستگی میان احزاب و گروه های سیاسی با عقاید و افکار مختلف در لبنان را برای شکل گیری دولت و مجلس الگویی برای دیگر کشورها به ویژه گروه های فلسطینی عنوان کرد.



خجسته در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع منطقه گفت:  وضعیت جاری در لبنان برای آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست و پیروزی های پی در پی مقاومت و حزب الله در سوریه، عراق ، یمن و لبنان سبب تزلزل رژیم صهیونیستی گشته و این رژیم اکنون دست به دامن واشنگتن شده است.



وی افزود: آمریکا اکنون در منطقه به بن بست رسیده و سفر پنهانی ترامپ با هزینه بسیار بالا به عراق، انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشانه استیصال و درماندگی این کشور است. 



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با اعلام حمایت­های تهران از محور مقاومت و دولت و مجلس لبنان خاطرنشان کرد: با وجود همه فشارها و توطئه های آمریکا و ایادی آن در منطقه و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران تا پیروزی کامل مقاومت در کنار ملت و دولت لبنان و حزب الله خواهد بود.



خجسته در پایان روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و لبنان با وجود ارتباطات خوب سیاسی و دوستانه بین دو طرف در حد مطلوب ندانست و افزود: انتظار می­رود در این زمینه دولت و پارلمان لبنان اقدام ­های خود را برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری­های تجاری و اقتصادی و استفاده از ظرفیت­های موجود در دو کشور به کار گیرند.



در ادامه این دیدار نبیه بری رئیس مجلس لبنان با اشاره به نقش مثبت و مهم جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه ­ای و بین­ المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر و به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه همواره نقش آفرینی مثبتی در راستای صلح و ثبات در منطقه کرده است.

نبیه بری تحریم­های اعمال شده علیه کشورمان را ظالمانه و خلاف قوانین بین­ المللی دانست و افزود: آمریکا، ایران را در 40 سال گذشته تحریم کرده است اما این کشور با اتکای به پشتوانه مردمی و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و وحدت ملی توانست بر مشکلات فائق آمده و اکنون قدرت برتر منطقه است.



رئیس مجلس لبنان روابط دو کشور را روابطی راهبردی دانست و تصریح کرد:  بارها تکرار کرده ام که رمز موفقیت و پیشرفت های اخیر لبنان ابتدا توکل به خدا و دوم پشتیبانی و حمایت های جمهوری اسلامی ایران بوده است.



وی با اشاره به دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در بین­ المجالس جهانی در قطر در چند هفته قبل گفت: در این اجلاس اعلام کردم در پرتو مقاومت و وحدت تمام تصمیم ها علیه لبنان بی اثر خواهد شد.



رئیس مجلس لبنان در پایان افزود: در طول یکسال گذشته توانستیم به خوبی با محوریت مقاومت و همدلی مشکلات را کنار زده و بار دیگر با کمک و حمایت ایران به وحدت بازگشتیم.



شایان ذکر است در این دیدار حمیدرضا حاجی بابایی، احمد صفری و حسن لطفی نمایندگان مردم همدان، کرمانشاه و رزن در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت پارلمانی کشورمان حضور داشتند و بر توسعه و گسترش همکاری­های برادرانه  فیمابین در عرصه­ های مختلف تأکید کردند./



خبرنگار: مهرداد اینانلو



پایان پیام 

  • کد خبر : 278427
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار