خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/11 - 11:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار خداحافظی سفیر ژاپن با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- ژاپن

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن با سفیر ژاپن در تهران دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن  در تهران ظهر دوشنبه 12/6/1397 با اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- ژاپن دیدار و گفتگو کرد. 



عباسی در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات دیرینه دو کشور گفت: همواره روابطی مثبت و رو به رشد در عرصههای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و ژاپن برقرار بوده است. وی افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن بر تقویت و تحکیم مراودات بویژه ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید دارد.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع  ژاپن در حفظ توافق برجام خاطرنشان کرد: ژاپن نقش مهمی در موضوع برجام دارد و اقدامات عملیاتی و محسوس دولت ژاپن میتواند به استفاده از فرصت برجام و ارتقا سطح مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین منجر گردد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در پایان بر تداوم همکاری و سرمایهگذاریهای مشترک میان ایران و ژاپن و تبادل هیأتهای پارلمانی به منظور توسعه و گسترش ارتباطات دو ملت تأکید کرد.



 



در ادامه این دیدار هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن، روابط دو کشور را تاریخی خواند و گفت : سیاست دراز مدت دولت ژاپن بر توسعه ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران میباشد و از هرگونه فرصتی برای افزایش سطح مراودات فیمابین حمایت میکند.



هیرویاسو کوبایاشی در پایان با اشاره به حمایت دولت ژاپن از توافقنامه برجام افزود:  توافق برجام فرصتی برای برقراری ثبات در منطقه و  استفاده بهینه از فرصتهای موجود اقتصادیطرفین این توافق و کشورهای دیگر بویژه توسعه مراودات دو جانبه ژاپن و ایران است.

  • کد خبر : 260323
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار