خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/22 - 12:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار دهقانی فیروز آبادی با نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه عنوان شد:

جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم بوده است

محمدحسین راغب الحسین، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری عربی سوریه – ایران با کمال دهقانی فیروزآبادی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمال دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیروزی‌های دولت، مردم و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: ملت‌های اروپا و آمریکا نیز مدیون مبارزات ارتش سوریه و متحدانش علیه تروریست‌های داعش و القاعده در این کشور هستند.



نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه در کنار سوریه خواهد بود. وی با اشاره به اهمیت خواندن بازگشت آوارگان به سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های جاری دولت سوریه جهت بازگشت مردوم آواره به خانه‌های خود و بازگرداندن آوارگان از کشورهای همجوار حمایت می‌کند.



نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی، در پایان این دیدار بر لزوم بازسازی زیرساخت‌های مهم و حیاتی کشور سوریه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کشورهای دوست و هم‌پیمان و پتانسیل‌های ایران در بازسازی سوریه و همچنین از گسترش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی برای فعالان مربوطه به ویژه بخش‌های خصوصی دو کشور استقبال می‌کند.



محمد حسین راغب الحسین، نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه - ایران همچنین در ادامه از حمایت‌های مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد و گفت: : نگاه راهبردی رهبری جمهوری اسلامی ایران و کمک مردم، دولت و مجلس شورای اسلامی به سوریه در مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت را به سوریه بازگرداند و این همکاری و حمایت هیچگاه از دید مردم سوریه مغفول نخواهد ماند.



نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه - ایران در ادامه سخنان بر لزوم برطرف شدن مشکلات شرکت‌های ایرانی در سوریه تاکید کرد و افزود: در مورد مشکلاتی که پیش روی شرکت‌های ایرانی قرار دارد، ما تلاش می‌کنیم که این مشکلات برطرف شود و از آنها جهت توسعه و همکاری‌های فی‌مابین و همچنین گسترش تعاملات اقتصادی استقبال می‌کنیم.

  • کد خبر : 266478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار