خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/27 - 12:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پورابراهیمی در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی دومای کشور روسیه پیشنهاد کرد:

تشکیل کمیته پارلمانی مشترک ایران و روسیه در راستای تقویت مناسبات اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصای مجلس پیشنهاد کرد تا کمیته پارلمانی مشترک ایران و روسیه در راستای تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور تشکیل شود تا روند اجرایی شدن پیمان‌های پولی را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در راس هیات پارلمانی در سفر به مسکو با سرگی زیگایوف رئیس کمیسیون اقتصادی دومای کشوری رو به ملاقات کرد.



در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به روابط دو کشور در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین همکاری‌های فی‌مابین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بانکی، بر استفاده از ظرفیت پارلمان‌های ایران و روسیه در جهت تقویت مناسبات بین دو کشور، تاکید کردند.



پورابراهیمی در جریان این دیدار با اشاره به سفر فروردین ماه سال جاری آقای والودین رئیس دومای کشوری روسیه به تهران و برگزاری نشست مشترک وی با رئیس و اعضای پارلمان جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی پارلمانی بین دو کشور شرایط ویژه‌ای را جهت ارتقاء همکاری‌های اقتصادی فراهم کرده است.



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه بیان کرد: بهره‌گیری از ابزارهای جدید مقابله با تحریم، توسط ایران و روسیه از اولویت‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی است.



وی ضمن ارائه پیشنهادی، افزود: کمیته پارلمانی مشترکی بین کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی دومای کشوری روسیه برای ایجاد بستر قانونی در دو کشور تشکیل و در راستای تقویت مناسبات اقتصادی و پیگیری امور مربوط به اجرایی شدن پیمان‌های پولی و نیز استفاده از ارز دیجیتالی مشترک با هدف مقابله با سلطه دلار، در مراودات اقتصادی ماموریت خود را آغاز کند،  که این پیشنهاد مورد استقبال رئیس کمیسیون اقتصادی دومای کشوری روسیه قرار گرفت.



شایان ذکر است که تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد بورس کشور، پورابراهیمی را در این سفر همراهی می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 244918
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار