خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/25 - 11:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلحشوری در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا تاکید کرد:

تحریم علیه کشورها موقت است

ویتو روساریو پترو چلی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا با پروانه سلحشوری، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه تاریخی مثبت در روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد: مناسبات دوستانه فیمابین با تدبیر رهبران دو کشور روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری ادامه می­دهد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: نباید اجازه داد سیاست غیر دوستانه سایر کشورها بر مناسبات فیمابین تأثیر منفی بر جای بگذارد و از  همین رو تحریم علیه کشورها موقت است و از بین خواهد رفت، در حالیکه روابط میان کشورها دائمی است.



وی با اشاره به تحریم ها علیه کشورمان گفت: تبعات سیاست های مخرب آمریکا در منطقه، تمام دنیا را تحت الشعاع قرار می دهد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا با قدردانی از کمک های انسان دوستانه برخی کشورها در حادثه اخیر سیل در کشورمان اظهار داشت: گسترش مناسبات میان کشورها در جهت بهبود روابط و حل مشکلات مانع از تسری مناقشات در جهان می شود.



پروانه سلحشوری ضمن تأکید بر توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور اظهار داشت: پارلمان ها نهادهایی مردمی هستند که می توانند در توسعه همه جانبه میان کشورها موثر واقع شوند.



ویتو روساریو پترو چلی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا در این دیدار ضمن اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران در پارلمان ایتالیا گفت: انتخابات پارلمانی ایتالیا در سال گذشته برگزار شد و فعالیت های گروه های دوستی کشورها به تازگی به مرحله اجرا رسیده است.



وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران ایتالیا از ترکیب نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان تشکیل شده است.



رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا اظهار داشت: کمک های انسان دوستانه ایتالیا در قالب 40 تن بار کمکی برای حادثه دیدگان سیل اخیر در ایران آماده ارسال است.



وی در ادامه افزود: روابط تجاری و اقتصادی میان کشورها در گذر تحول قرار می گیرد و این روابط انسانی است که ریشه عمیق خود را در تاریخ روابط کشورها باقی می گذارد.



پترو چلی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور آمادگی کشورش را برای  تبادل تجربیات، اعزام زمین شناسان ایتالیایی به ایران، تعامل میان سازمان پدافند غیرعامل ایتالیا با همتایان و همچنین انتقال فناوری در پیشگیری از وقوع سیل در ایران اعلام کرد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 277890
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار