خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/21 - 17:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در نخستین روز سفر هیأت پارلمانی به اسلواکی:

بررسی نحوه ارتقای سطح رفاه اجتماعی در دیدار رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی ایران و اسلواکی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نخستین روز سفر خود به اسلواکی با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اسلواکی دیدار و پیرامون نحوه ارائه خدمات به بازنشستگان و ارتقای سطح رفاه اجتماعی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که در رأس هیأتی به براتیسلاوا اسلواکی سفر کرده است، در نخستین روز سفر خود با خانم باشستوآ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اسلواکى و رییس کمیسیون اتحادیه اروپا و جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران وزارت کار، اموراجتماعی و خانواده اسلواکى دیدار و گفت و گو کرد.



در این دیدار نسبت به وضعیت اشتغال و کارآفرینی، نحوه ارائه خدمات به بازنشستگان و مستمری بگیران و اهداف و برنامه های سازمان های حمایتی، برای ارتقای سطح رفاه اجتماعی در حال حاضر و در دراز مدت صحبت شد.











سفر هیأت اعزامی از کمیسیون اجتماعی مجلس به اسلواکی


همچنین طی این گفت و گو به طرح های بیمه و بازنشستگی و خدمات تأمین اجتماعی و سازمان های حمایتی از اقشار محروم و مجموعه قوانین و طرح ها و لوایح و اقدامات دو کشور در این حوزه اشاره و تبادل اطلاعات شد.



در این نشست رییس کمیسیون اجتماعی اسلواکی از حضور هیأت ایرانی ابراز خرسندی و ادامه روابط با جمهوری اسلامی ایران را از جمله برنامه های اسلواکی و اتحادیه اروپا قلمداد کرد.











سفر هیأت اعزامی از کمیسیون اجتماعی مجلس به اسلواکی


 



عبدالرضا عزیزی نیز با ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات کمیسیون اجتماعی و مجلس شورای اسلامی در زمینه اصلاح قوانین موجود در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، امور حمایتی، اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلات اداری، فنی و حرفه ای، اشتغال و تبیین برنامه های آینده مجلس برای رشد رفاه اجتماعی ارائه کرد.



در ادامه این سفر و طبق برنامه ای پیش بینی شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی در وین مقرر است هیأت پارلمانی کشورمان با مسئولان وزارت کار، امور اجتماعی و خانواده اسلواکی دیدار و گفتگو داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 236174
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار